شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

شنبه،۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

شاخص کل در بازار بورس امروز  سه هزار و ۳۵۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۸۷ واحد رسید.

شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۹۳۸ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۸۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  یک هزار و ۲۹۶ واحد رشد به ۶۳ هزار و ۳۸۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به رقم ۳۶۸ هزار و ۸۳۸ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۱۲۶ واحد و شاخص بازار دوم، هشت هزار و ۲۴۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۳۳۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۷۴ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۶۸ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۴۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۳۷ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۱۱۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۲ واحد و پتروشیمی فناوران (شنفن) با ۴۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، بانک تجارت، گروه صنایع بهشهر ایران، سایپا، ماشین سازی اراک و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۱۰ میلیون و ۷۷۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۹۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و صنایع ماشین های اداری مادیرا (مادیرا)  بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) و پتروشیمی مارون (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.