رشد سالانه ۸ درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور

شنبه،۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

رییس پژوهشگاه بیمه گفت: بررسی عملکرد در یک دهه گذشته نشان میدهد ضریب نفوذ بیمه در کشور سالانه هشت درصد رشد کرده است، درحالی که ضریب نفوذ بیمه در اوایل دهه ۹۰ رقم ۱.۱ درصد بود.

رشد سالانه ۸ درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور

«حمید کردبچه» در نشست خبری پیرامون افزایش ضریب نفوذ بیمه افزود: ضریب نفوذ بیمه از ۱.۱ درصد در اوایل دهه ۹۰ به ۲.۳۸ درصد در سال ۹۷ رسید و نشان دهنده روند رو به رشد عملکرد در این زمینه است.

 رییس پژوهشگاه بیمه با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در جهان حدود ۶ درصد است، اضافه کرد: براساس  برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶ ) دستیابی به ضریب نفوذ بیمه هفت درصدی هدفگذاری شده که فاصله زیادی با آن وجود دارد.

به گفته کردبچه، با روند رشد فعلی دستیابی به ضریب نفوذ هفت درصدی، حدود ۱۵ سال طول خواهد کشید، در عین حال سهم بیمه های زندگی از کل صنعت بیمه، ۱۴.۵ درصد است، در حالی که میانگین جهانی این نرخ ۵۲ درصد است.

رییس پژوهشگاه بیمه اضافه کرد: بیمه های زندگی علاوه بر جنبه پوشش ریسک به عنوان ابزار سرمایه گذاری نیز به شما رفته و شرایط خاص خود را دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رسیدن به سهم ۵۲ درصدی از مجموع پرتفوی بیمهای کشور دشوار است و در زمینه ابزارسازی برای صنعت بیمه در کشور، کند حرکت کرده ایم و گروه هایی در پژوهشکده بیمه برای بررسی این ابزارهای جدید تشکیل شده است.

رییس پژوهشگاه بیمه درباره اخذ مالیات از صنعت بیمه نیز گفت: پیگیریهای لازم توسط پژوشکده و مدیران صنعت بیمه درباره لغو مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه در حال انجام است.

کردبچه با اشاره به برگزاری یست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: این همایش از ۱۲ آذر ماه در مرکز همایشهای دانشگاه الزهرا آغاز به کار میکند و در مدت دو روزه برپایی آن "افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالشها و راهکارها" به همراه مسایل و مشکلات صنعت بیمه همسو با محورهای اصلی بررسی میشود.