کیش، میزبان رویدادهای بزرگ

يکشنبه،۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸

توسعه صادرات غیرنفتی و راهیابی به بازارهای جهانی از طریق مبادلات تجاری بین المللی برای کسب درآمدهای ارزی بیشتر، از اهداف توسعه اقتصادی کشوراست.

کیش، میزبان رویدادهای بزرگ

كارايي مبادلات تجاري نیز نيازمند فراهم آوردن مجموعه ای از انواع زيرساختها، خدمات تجاري، رويه ها و قوانينی است كه حوزه هاي مختلفي اعم از حمل ونقل و لجستيك، گمرك،‌ نهادهاي مالي و بيمه،  بازار بورس و مانند آن را شامل می شود. ضمن اینکه توسعه مبادلات تجاری و افزایش ظرفیت های بازرگانی از طریق ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بانكي و افزايش حجم بازارهاي سرمايه امکان پذیراست.   

 امروزه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و رونق مبادلات تجاری محسوب می‌شود. در جهان نیز ارتقاي ارزش نمایشگاه ها از اهداف اصلی کشورهاي در حال توسعه و حتی توسعه یافته است. بدیهی است در کشورما نیز در شرایط تحریم اقتصادی ، نمایشگاه ها  بیش از هر ابزار دیگری می توانند به بازاریابی، رشد و رونق کسب و کارها،  توسعه صادرات، جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوریهای پیشرفته به بخش های مختلف کمک کنند.

ازاین روتلاش برای توسعه و ارتقاء نمایشگاه های بین المللی در عرصه اقتصاد و گردشگری یکی ازمحورهای مهم فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که با مشارکت بسیارخوب بخش خصوصی نیزهمراه بوده است. به گونه ای که جزیره کیش در هرسال میزبان برگزاری نمایشگاه های متعدد ملی و بین المللی است و نمایشگاه بورس ، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری موسوم به کیش اینوکس یکی ازموثرترین و مهم ترین آنهاست.

بر این باوریم که مناطق آزاد کشور می توانند و  باید در ساماندهی و طراحی مناسبات جدید اقتصادی و مالی جهانی نقشی بسزا داشته باشند و برگزاری رویدادهای بزرگ نمایشگاهی و همایشی قادر است در ایجاد فضای تبادل افکار و استفاده از ظرفیت های فراوان ایران برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی،  نقشی اساسی ایفا کند.

 راه اندازی بورس بین الملل و طراحی مکانیزم هایی برای همکاری با بازارهای بزرگ مالی جهان ازجمله مواردی است که با تلاش های کارشناسی و پژوهشی گسترده میسرشده و برای استمرار و موفقیت کامل چنین طرح های حمایت کننده ای ، رویدادهای بزرگ اقتصادی همانند نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری نقش موثر و پر اهمیتی دارند. در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی کامل دارد تا در زمینه جذب سرمایه گذاری، تسهیل شرایط فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تبادل نظر و همفکری برای طراحی و پیاده سازی طرح های نوآورانه و استارت آپ ها در جزیره کیش بافعالان این عرصه و صاحبان ایده های نو همکاری کند.

امید که با مشارکت فعالانه بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاههای موفق، کارا و کارآمد مانند کیش اینوکس، معرفی توانمندیهای کشور در عرصه خدمات بازارهای مالی و زمینه سازی برای تقویت بنیه اقتصادی ایران ، ایجاد فرصتهای شغلی جدید ، افزایش درآمدهای ارزی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به شایستگی محقق شود.

*رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش