شاخص بورس ۱۵۲۴ واحد رشد کرد

دوشنبه،۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۵۲۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۲۰ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.

شاخص بورس ۱۵۲۴ واحد رشد کرد

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۹ واحد افزایش به ۹۶ هزار و ۶۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  ۶۶ واحد رشد به ۶۴ هزار و ۵۸۹ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۷۹۴ واحد افزایش به رقم ۳۷۶ هزار و ۲۰۰ واحد رسید، شاخص بازار اول ۸۱۴ واحد و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۴۱۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۷۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۶۰ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۱۵۲ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۴۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۱۷۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۳۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۷، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۵۵ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات ایران و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۱۱ میلیون و ۴۱۳ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۸ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۰۹  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۳۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها نماد پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، ‌گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، ‌پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.