تداوم رشد شاخص بورس در معاملات امروز

سه شنبه،۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

شاخص کل در بازار بورس امروز ۶۱۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ واحد رسید.

تداوم رشد شاخص بورس در معاملات امروز

براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۸۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۵۸ واحد افزایش به ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  ۵۷۳ واحد رشد به ۶۵ هزار و ۱۳۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۲۴۲ واحد افزایش به رقم ۳۷۷ هزار و ۴۴۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶۱۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۰۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۶۷ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۵۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۰۰ واحد و پتروشیمی مبین (مبین) با ۶۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۸۹ میلیون و ۹۸۶ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۱۶  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها نماد پتروشمی مارون (مارون)، ‌گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، توکاریل (توریل) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

 بیمه کوثر (کوثر)، قاسم ایران (قاسم) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.