رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته

شنبه،۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

شاخص کل در بازار بورس امروز پنج هزار و ۹۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.

رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۵۰ واحد افزایش به ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  یک هزار و ۱۶۹ واحد رشد به ۶۷ هزار و ۵۳۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۴۸۵ واحد افزایش به رقم ۳۸۶ هزار و ۹۱۸ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۴۸۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۸۵۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۰۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۹۹ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۹۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۰۴ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۷۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۵۱ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۳۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۷۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۴ واحد و تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)  با ۲۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، داروسازی زهراوی، سایپا، گروه مپنا (سهامی عام)‌ و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۲۲۸  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)،‌ جنرال مکانیک (رنیک)،‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، بیمه سامان (بساما) و دارویی ره آورد تامین‌(درهاور) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.