جریمه ۲۲ میلیون دلاری بانک آمریکایی توسط فرانسه

چهارشنبه،۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

نهاد ناظر بازارهای مالی فرانسه، بانک مورگان استنلی را به دستکاری در بازار اوراق قرضه متهم کرد.

جریمه ۲۲ میلیون دلاری بانک آمریکایی توسط فرانسه

به گزارش بلومبرگ، فرانسه اعلام کرد بانک آمریکایی مورگان استنلی را به دلیل آن‌چه دستکاری تعمدی در نرخ خرید و فروش اوراق قرضه این کشور در بورس لندن خوانده است، ۲۰ میلیون یورو ( ۲۲.۳ میلیون دلار) جریمه می‌کند. کمیته بازارهای مالی فرانسه این بانک را متهم کرده است که در ژوئن ۲۰۱۵ از طریق دستکاری در نرخ اوراق قرضه فرانسوی و بلژیکی باعث تغییر رقم نرخ بازدهی اوراق بدهی این کشور شده است.

طبق اعلام این نهاد ناظر فرانسوی، بانک آمریکایی با وجود آن‌که می دانسته بازار در آن مقطع زمانی دچار نوسانات زیاد و نقدینگی پایین بوده دست به این کار زده است و همین مساله باعث تشدید پیامدهای اقدامات این بانک دربازار اوراق شده است. مورگان استنلی در پاسخ به این اتهامات اعلام کرده است که نسبت به رای صادرشده اعتراض خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که کمیته بازارهای مالی فرانسه یک نهاد خارجی را به دلیل دستکاری دربازدهی اوراق قرضصه جریمه می‌کند. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ موسسه " ناتیکسیس" توسط این نهاد به اتهام مشابه ۳۵ میلیون یورو جریمه شده بود.

استفان بنوویل، وکیل بانک مورگان استنلی با ابراز تاسف نسبت به رای صادره گفته است که چنین تصمیماتی به سرمایه گذاران این پیغام را ارسال می کند که از بازرهای پرریسک خارج شوند چرا که نمی‌توانند پوشش ریسک مناسب را برای خود ایجاد کنند. هم چنین پس از صدور این رای، بانک آمریکایی به سرعت اقدام به فروش ۸۱۵ میلیون یورو از اوراق قرضه فرانسوی و ۳۴۰ میلیون یورو از اوراق قرضه بلژیکی در اختیار خود در بازارها کرد.

مورگان استنلی هم چنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که ۱۵۰۰ نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان اخراج می کند. این مشاغل شامل مدیران فروش، کارمندان بخش تحقیقات و معامله گران بازارهای مالی خواهد شد. یک منبع آگاه، هدف از این کار را صرفه جویی ۱۵۰ میلیون دلاری در سه ماهه پایانی سال عنوان کرد.