سهمیه بنزین قایق‌های صیادی ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد

پنج شنبه،۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

سهمیه بنزین قایق‌های صیادی چهاراستان جنوبی کشور به میزان ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد.

سهمیه بنزین قایق‌های صیادی ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط چهار استان جنوبی کشور ملاحظاتی داشتند که به وزیر مربوطه ارسال شده تا از شبکه‎های ساماندهی شدن بنزین آن‌ها تامین شود.

او تصریح کرد: استفاده از سامانه الکترونیکی به جای دادن سهمیه بنزین قایق‌ها به شیلات بدون شک در روند تامین سوخت قایق‌ها تسهیل سازی بیشتری دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: بهترین ابزار برای نظام سلامت اداری نیز همین سامانه‌ها هستند که در مقابله از فساد و پیشگیری از آن‌ها نقش قابل توجهی دارد.

گراوند با تقدیر از فعالیت شبانه روزی آژانس‌های تاکسی تلفنی گفت: دریافت اطلاع فعالان این حوزه در حال انجام است که این مهم تا حصول نتیجه ممکن برای تسهیل سازی در فعالیت آن‌ها پس از افزایش قیمت بنزین پیگیری خواهد شد.

او یادآور شد: در رابطه با کشتی حمل کالا‌های اساسی ۶ تا ۷ سال بود که وارد بوشهر نمی‌شد، ولی با رایزنی‌های صورت گرفته اکنون این مهم محقق شده است و منطق نیز حکم می‌کند بندر بوشهر بتواند در بحث تامین کالا‌های اساسی برای استان‌های همجوار نقش آفرین باشد.

استاندار بوشهر تاکید: نخستین محموله کالا‌های اساسی برای استان بوشهر برنج بوده که دیروز وارد بندر مرکز این استان شده است.

گراوند بیان کرد: اکنون تلاش‌هایی در حال انجام است تا در حوزه نهاده‌های کشاورزی نیز بار در بوشهر تخلیه شود.

او ادامه داد: اداره کل بنادر و دریارنوردی قول مساعد به فراهم شدن امکان پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر داده که امید است این مهم در موعد مقرر اجرایی شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: با فراهم شدن زمینه پهلوگیری چنین کشتی‌هایی در بوشهر اشتغال رونق پیدا می‌کند و تحرک خوبی نیز در حوزه حمل و نقل ایجاد می‌شود.

گراوند گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید خود را مسئول بداند تا لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر هر چه سریع‎‌تر محقق شود چرا که این پروژه نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

او در ارتباط با نظارت بر بازار نیز عنوان کرد: در این راستا دستگاه‎های ذیربط همچنان بر نظارت مستمر خود با هدف کنترل قیمت‌ها ادامه دهند.

استاندار بوشهر در ارتباط با تامین نفت سفید نیز گفت: در این روستا بنابر بر درخواست فرمانداران تمهیدات لازم اندیشیده شده، ولی با این حال انتظار داریم واحد‌هایی که گاز به درب منزل آن‌ها رسیده اقدام به گرفتن انشعاب کنند تا مشکلات تامین نفت سفید زمستان به حداقل برسد.

گراوند ادامه داد: در این راستا دستگاه‎های حمایتی مانند کمیته امداد امام گاز آن را باید به طور جد در دستور کار قرار دهند.

او گفت: رسانه‎‌ها نیز باید با معرفی ظرفیت‎های تسهیلاتی پیش بینی شده به ترغیب هر چه بیشتر شهروندان برای گرفتن انشعاب گاز تلاش کنند.