عبور شاخص بورس از کانال ۳۴۴ هزار واحد

يکشنبه،۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

شاخص کل در بازار بورس امروز ۸۴۷ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۴۴ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

عبور شاخص بورس از کانال ۳۴۴ هزار واحد

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۸۶ واحد افزایش به ۱۰۷ هزار و ۷۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  ۳۹۱ واحد رشد به ۷۲ هزار و ۱۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۴۹۱ واحد افزایش به رقم ۴۰۷ هزار و ۴۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۵۸ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۷۸۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۹۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۴۳ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۸۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۳ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۰۹ واحد هم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۷۶ میلیون و ۸۹۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۴۷۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، نفت پاسارگاد (شپاس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ فرابورس ایران (فرابورس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ قاسم ایران (قاسم)،‌ سنگ گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت شیراز (شراز) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.