بندرجاسک به مناطق آزاد پیوست

سه شنبه،۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندرجاسک در استان هرمزگان با نظر مثبت مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تبدیل شد و از این پس از مزایای منطقه آزاد بهره مند می‌شود.

بندرجاسک به مناطق آزاد پیوست

«محمد اسلامی» در همایش تسهیل فرایندها و توسعه خدمات بندری و دریایی در هتل همای تهران افزود: تاکنون آن‌طور که باید سیاست اقتصاد دریامحور در کشور به نتیجه نرسیده است و از برنامه اقتصادی کردن بنادر کشور عقب ماندیم.

وی با بیان اینکه این عقب ماندگی تاریخی را می‌توان با فرصت خلق کسب و کار در بنادر کشور جبران کرد، گفت: در همین راستا سیاست منطقه آزاد شدن بنادر کشور با هدف تسهیل سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

اسلامی با اشاره به برخی بنادر کشور که از مزایای منطقه آزاد بهره مند هستند، خاطرنشان‌کرد: منطقه ویژه اقتصادی شدن برخی بنادر نیز در دستور کار است و امروز در راستای تسهیل جذب کالا و کشتی در بنادر، بندرجاسک هرمزگان با موافقت مجلس منطقه آزاد اقتصادی شد.

وزیر راه و شهرسازی، از ضرورت افزایش تعاملات بین المللی با هدف جذب بازارهای رقیب خبر و ادامه داد: باید بتوانیم در حوزه اقتصاد غیرنفتی عملکرد کشور را در بنادر ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: توسعه تبادلات تجاری در حوزه دریاها در کمیسیون های مشترک با کشورهای منطقه دنبال می شود.

به گفته این مقام مسوول، خلق بار داخلی و بین‌المللی از اهداف مهم ما است و انتظار از بخش خصوصی در بنادر کشور بازپس گیری سهم خود از بازارهای رقیب است.