رشد ۲۸۹۳ واحدی شاخص بورس

سه شنبه،۰۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

شاخص کل در بازار بورس امروز دو هزار و ۸۹۳ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

رشد ۲۸۹۳ واحدی شاخص بورس

بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۷۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۷۶ واحد افزایش به ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۵۲ واحد رشد به ۷۵ هزار و ۸۵۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و ۳۳۵ واحد افزایش به رقم ۴۲۸ هزار و ۷۰۴ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۶۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۵۶۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۸۳۵ واحد، س . نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۶۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۵۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۹۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۸۲ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۳۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۶۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۱۱ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۸۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۸۳ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۷۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، بانک اقتصاد نوین،‌ نوش مازندران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۲ میلیون و ۳۹۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۶۶۶  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پتروشیمی شیراز (شراز) ‌ بر شاخص این بازار داشتند.

فرابورس ایران (فرابورس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و قاسم ایران (قاسم) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.​