عبور شاخص بورس از کانال ۳۷۵ هزار واحد

دوشنبه،۰۹ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

شاخص کل در بازار بورس امروز پنج هزار و ۸۱۷ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۷۵ هزار و ۵۴۷ واحد رسید.

عبور شاخص بورس از کانال ۳۷۵ هزار واحد

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۱۸۹ واحد افزایش به ۱۲۰ هزار و ۳۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۶۲ واحد رشد به ۸۰ هزار و ۳۸۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۲۶۱ واحد افزایش به رقم ۴۴۶ هزار و ۲۷۴ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۹۳۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۱۶۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۹۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۷۸واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۹۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۷۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۴۶ واحد، و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۹۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۴ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۳۳ واحد، پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۳۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین سازی اراک، بانک اقتصاد نوین و قند ثابت خراسان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۰۵ میلیون و ۳۱۷ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۰۸ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و۹۳۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، جنرال مکانیک (رنیک)، بیمه سامان (بساما) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.