رشد شاخص بورس ادامه‌دار شد

سه شنبه،۱۰ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۴۶۴ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۷۷ هزار و ۱۲ واحد رسید.

رشد شاخص بورس ادامه‌دار شد

بر اساس معاملات امروز بیش از ۶میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۸۹ واحد کاهش به ۱۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۶۰ واحد افت به ۸۰ هزار و ۱۲۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۵۴۱ واحد کاهش به رقم ۴۴۵ هزار و ۷۳۳ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۷۲ واحد و شاخص بازار دوم دو هزار و ۴۹۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۹۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۶۴ واحد، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۲۷۴، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۹۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۷۳ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۷۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۳۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۳۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۹۶ واحد و س.نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، س. صنایع شیمیایی ایران، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، قند ثابت خراسان و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۵ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و۹۴۶  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت در بین تمام نمادها بر شاخص این بازار داشتند.

 سهامی سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس) و نفت پاسارگاد (شپاس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.