آرامش بازار ارز پس از حمله به پایگاه آمریکا

چهارشنبه،۱۸ دي ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

بازار ارز پس از پاسخ موشکی ایران، شرایطی آرام و متعادل را سپری می‌کند به طوری که هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه) بدون تغییر نسبت به دیروز به بهای ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان فروخته شد.

آرامش بازار ارز پس از حمله به پایگاه آمریکا

بامداد امروز ( ۱۸ دیماه)، سپاه پاسداران با با شلیک ده‌ها فروند موشک، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» در عراق را هدف قرار داد.

برخلاف انتظارات اولیه، این اقدام ایران، تاثیر چندانی بر معاملات بازار ارز نداشت و قیمت انواع ارز تغییر چندانی پیدا نکرد.

بر این اساس، بهای خرید هر دلار در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۲۸۰ تومان و فروش ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان بود.

نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۸۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۴ هزار و ۹۸۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۵ هزار و ۸۳ تومان و هر دلار ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان بود.

همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۳ هزار و ۹۱ تومان فروخته شد، نرخ حواله هر دلار نیز ۱۱ هزار و ۸۰۴ تومان بود.

«عبدالناصر همتی» امروز(چهارشنبه) درحاشیه نشست هیات دولت درباره پاسخ موشکی ایران به خبرنگاران گفت: آثار مثبت این اقتدار جمهوری اسلامی را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد، اظهار امیدواری کرد: قیمت ارز بازگشت مجدد به پیش از شرایط کنونی داشته باشد، زیرا به دلیل شوک‌های سیاسی بالا رفته، اما ماندگار نیست.

همتی افزود: امیدواریم که با تدابیر اتخاذ شده در بانک مرکزی و اقداماتی که انجام شده، شاهد ثبات و تعدیل نرخ ارز در بازار باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضای واقعی ارز را تامین می‌ شود، گفت: اکنون در صرافی‌های رسمی، نرخ ارز از  نرخی که در سایت‌ها اعلام می‌شود، کمتر است.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: آثار مربوط به شوک‌های روانی ناشی تنش‌های سیاسی سرجای خود است، اما به تدریج از بین خواهد رفت.

همتی گفت: تلاش می‌ شود که نرخ ارز به ارزش ذاتی خود بازگشت داشته باشد و نرخ‌های فعلی، قیمت واقعی و ذاتی ارز نیست.