شاخص بورس بیش از ۵ هزار واحد ریخت

چهارشنبه،۱۸ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

شاخص کل در بازار بورس امروز پنج هزار و ۳۵ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۵۳ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

شاخص بورس بیش از ۵ هزار واحد ریخت

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۴۲۷ واحد کاهش به ۱۰۸ هزار و ۱۷۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۹۵۳ واحد افت به ۷۲ هزار و ۲۴۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۸۴۴ واحد کاهش به رقم ۴۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۶۷۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۱۶۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۶ واحد و سرمایه گذاری بهمن (وبمهن) با هفت واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۷۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)با ۱۵۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۵۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۴۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۳۷ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۱۳۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، بانک اقتصاد نوین، سایپا، گروه مپنا و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۷۱ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار ۵۵۹  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز تمامی نمادها در معاملات این بورس تاثیرمنفی را بر شاخص داشتند که نماد پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص این بازار داشتند.