در چهارمین دوره اهدای نشان امین‌الضرب چه گذشت؟

دوشنبه،۲۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

تندیس چهارمین دوره امین‌الضرب به «داوود عابدی آملی» و «علی سالک نجاتی» به عنوان کارآفرینان برتر اهدا شد.

در چهارمین دوره اهدای نشان امین‌الضرب چه گذشت؟

چهارمین دوره اهدای نشان و تندیس امین الضرب روز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد که این مراسم همزمان با سالگرد صد و سی و شش سالگی اتاق بازرگانی تهران بود.

این مراسم بیش از 500 فعال اقتصادی و کارآفرین را گرد هم آورده بود تا به یادشان بیاورد اگر چه به قول رییس اتاق بازرگانی تهران، از سوی دولت و حاکمیت آنطور که باید از آنها حمایت نمی‌شود و تلاششان به چشم نمی‌آید، اما نباید خودشان را ببازند.

در این مراسم  به هشت نفر در بخش‌های مختلف نشان امین‌الضرب اهدا شد و منتخبان نشان خود را از بزرگان عرصه اقتصادی دریافت کردند.

سهیلا ترابی فارسانی نشان امین الضرب را در بخش پژوهشگر اقتصادی، علینقی مشایخی به عنوان اقتصاددان، میلاد منشی پور (یکی از کارگزاران تپ‌سی) به عنوان کسب‌وکار اینترنت‌محور، نصرالله ایزدپناه (موسس استیل البرز) به عنوان صنعتگر، مهدی خان محمدی (موسس نان سحر) و نورالدین نوربخش (بنیانگذار لبنیات دامداران) نشان امین‌الضرب را به خود اختصاص دادند.

همچنین تندیس چهارمین دوره امین‌الضرب به داوود عابدی آملی و علی سالک نجاتی به عنوان کارآفرینان برتر اهدا شد.

وجه مشترک سخنرانی تمام این افراد، پافشاری به ادامه مسیر باوجود سنگلاخ‌ها و ناملایمت‌هایی بود که ادامه مسیرشان را با سختی رو به رو می‌کرد. کارآفرینانی که سرگذشت سختی را پشت سر گذاشته‌اند و همگی به دشوار بودن شرایط فعلی اذعان دارند اما به آینده امیدوار هستند و در کلام و چهره‌شان کمتر نشانی از ناامیدی به چشم می‌خورد.

برخلاف سال‌های گذشته که مقاماتی همچون معاون اول رییس جمهوری وزیران هیات دولت در مراسم امین‌الضرب حضور داشتند، امسال غیبت آنان در مراسم مشهود بود.

هیات داوران این دوره را محمد فاضلی، محسن گودرزی، علی اصغر سعیدی، سعید لیلاز، رضا باکری، مرتضی سلطانی، جمشید مغازه‌ای، اکبر ابراهیمی، سلطان حسین فتاحی، حبیب الله انصاری، مجتبی نائلی، شهادب جوانمردی، فرزین فردیس، علی نقیب، محمد مرتضوی، کاوه زرگران و مهدی فضلی تشکیل می‌دادند.