شاخص بورس همچنان بر مدار رشد

سه شنبه،۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

شاخص کل در بازار بورس امروز ۶ هزار و ۴۷۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

شاخص بورس همچنان بر مدار رشد

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۸۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۲۶ واحد افزایش به ۱۳۹ هزار و ۹۶۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۵۱ واحد رشد به ۹۳ هزار و ۳۶۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار و ۱۲۳ واحد افزایش به رقم ۵۱۲ هزار و ۲۸۶ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۶۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۷۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۳۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۸۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۴۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۴۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۳۳ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲۳۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

  انرژی خلیج فارس مبین (مبین) با ۱۴۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۵۱ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۴۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۸ واحد هم بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۴۱ میلیون و ۴۴۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۸۱ واحد افت داشت و بر روی کانال پنج هزار ۴۰۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۳۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۷ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه (میدکو) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، افرانت (افرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و توزیع داروپخش (دتوزیع) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.