سفر نتانیاهو به مسکو برای معامله قرن

سه شنبه،۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده است، راهی مسکو می‌شود تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را در جریان طرح خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» قرار دهد.

سفر نتانیاهو به مسکو برای معامله قرن

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که وی قرار است در جریان سفر به مسکو، به پوتین اطلاعاتی در مورد طرح معامله قرن دهد.
آمریکا بدون اطلاع روسیه،‌ طرح یکجانبه خود موسوم به معامله قرن را تهیه کرده است،‌ از این رو سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از این طرح،  خواستار مشارکت سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و طرف های درگیر در خاورمیانه برای پایان دادن به بحران خاورمیانه شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) در جلسه‌ای با حضور رهبران جمهوریخواه و یهودی از طرح به اصطلاح صلح خود بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها موسوم به معامله قرن رونمایی و برای اولین بار یک نقشه را با تعیین مرزهای فلسطین منتشر کند.
طرح معامله قرن، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.
تمامی رهبران فلسطینی مخصوصا محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با طرح معامله قرن ترامپ را اعلام کرده‌اند.
در این میان،‌ رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو در جریان سفر به مسکو قرار است «نعما ایساچار» (Naama Issachar) شهروند اسرائیلی – آمریکایی زندانی در روسیه را به سرزمین‌های اشغالی بازگرداند. ایساچار مربی یوگاست که به جرم قاچاق مواد مخدر، در روسیه زندانی شده و به تازگی مسکو وی را مورد عفو قرار داده است.