عقب‌نشینی شاخص بورس در نخستین روز هفته

شنبه،۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

شاخص کل در بازار بورس امروز ۹۵۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد رسید.

عقب‌نشینی شاخص بورس در نخستین روز هفته

بر اساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۸۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۳۹ واحد افزایش به ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۶۰ واحد رشد به ۹۳ هزار و ۵۲۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴ واحد افزایش به رقم ۵۱۲ هزار و ۳۰۱ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۶۸ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۳۹۶ واحد افت داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با ۲۳۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۳۱ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۶۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۵۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۴۹ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۷۱ واحد، انرژی خلیج فارس مبین (مبین) با ۱۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۷۱ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۶۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۶۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها  در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۹۹۷ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۴۱۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۷۹ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد ‌صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توکاریل (توریل)،‌نفت پاسارگاد (شپاس) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.