کرونا در کانادا، ترودو قرنطینه شد

جمعه،۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

همسر نخست وزیر کانادا پس از بازگشت از لندن به ویروس کرونا مبتلا شده و شخص نخست وزیر نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

کرونا در کانادا، ترودو قرنطینه شد

دفتر نخست وزیر کانادا دیروز پنج شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش کرونای سوفی گرگوار همسر نخست وزیرمثبت بوده است.

بر اساس این بیانیه همسر نخست وزیر، پس از بازگشت از لندن علائمی شبیه آنفلوآنزا داشت بنابراین برای آزمایش کرونا اقدام کرد.

در بیانیه خاطر نشان شده که وضعیت سلامتی جاستین ترودو سالم است و علایمی از ابتلا به کرونا را ندارد اما برای احتیاط و بنابر توصیه پزشکان خود را به مدت دو هفته قرنطینه می کند.

در بیانیه ای که از سوی دفتر آقای ترودو منتشر شد، گفته شده که خانم گرگوار، حالش خوب بوده و علائم بیماریش هم مناسب است.

بر اساس آمار رسمی دولت کانادا تا عصر روز پنج شنبه  145 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و یک نفر نیز جان خود را بر اثر این ویروس از دست داده است.

جاستین ترودو 49 سال دارد و اواخر سال 2019 میلادی برای دومین بار توانست نخست وزیر این کشور بزرگ سیاسی و اقتصادی شود. جاستین پیر جیمز ترودو، زاده ۲۵ دسامبر، ۱۹۷۱ در اتاوا و سیاست‌مدار کانادایی، بیست و سومین نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال است. او فرزند بزرگ پانزدهمین نخست‌وزیر کانادا، پیر ترودو و مارگارت ترودو است. وی در سال ۲۰۰۸ از حوزهٔ انتخاباتی پپینو  استان کبک به عضویت مجلس عوام کانادا درآمد و در سال ۲۰۱۳ به رهبری حزب لیبرال کانادا برگزیده شد. ترودو پس از رهبری حزب لیبرال در انتخابات سال ۲۰۱۵ و پیروزی این حزب با اکثریت آرا نخست‌وزیر کانادا شد. ترودو در انتخابات سال ۲۰۱۹ مجدداً به سمت نخست‌وزیری کانادا انتخاب شد. او دو پسر و یک دختر دارد.