کرونا؛ 700 هزار مبتلا، 32 هزار کشته

يکشنبه،۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱

تا صبح 10 فروردین بیش از 700هزار نفر در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند که در اثر آن بیش از ۳2 نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا؛ 700 هزار مبتلا، 32 هزار کشته

تعداد کل بهبودیافتگان پس از ابتلا به کرونا در جهان تا به امروز بیش از ۱۴۲ هزار نفر گزارش شده است.

کشوری که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده ایالات متحده آمریکا با نزدیک به ۱۲۴ هزار مبتلا و پس از آن ایتالیا با بیش از ۹۲ هزار نفر است. پس از آن چین، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایران و بریتانیا قرار دارند. رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا پیش‌بینی کرده است که دست کم صدهزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) جان خود را از دست می‌دهند. دکتر آنتونی فائوچی گفته که ممکن است میزان مرگ و میر در آمریکا تا دو برابر این رقم باشد. آقای فائوچی به سی‌ان‌ان گفت میلیون‌ها نفر در ایالات متحده به این بیماری دچار خواهند شد.

در آمار جانباختگان ابتلا به ویروس کرونا، ایتالیا با بیش از ۱۰هزار نفر و اسپانیا با نزدیک به ۶ هزار نفر بیشترین و پس از آنها چین، ایران، فرانسه، آمریکا و بریتانیا بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را داشته اند.

دولت ایتالیا که بیشترین آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا دار دارد قوانین سخت گیرانه تری را به نسبت به گذشته وضع کرده و از همه کسانی که وارد این کشور می شوند خواسته تا دمای بدن شان کنترل شود و ماسک به صورت بزنند.

اسپانیا نیز اقدام به اجرای مقررات و محدودیت های جدیدی کرده و از همه کسانی که شغل شان غیر ضروری است، خواسته تا به مدت ۲ هفته در خانه بمانند. ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز گفته است که "جنگ تازه آغاز شده است".

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز در نامه‌ای که برای همه ساکنان بریتانیا ارسال کرده هشدار داده که در بحران کرونا وضعیت پیش از آنکه رو به بهبودی بگذارد، بغرنج‌تر هم خواهد شد.

در ایران نیز شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر و فوت‌شدگان به 2640 نفر افزایش یافت.