جدیدترین آمار ورود سرمایه‌گذاران جدید به بورس

چهارشنبه،۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

مدیرعامل بورس تهران از افزایش 40 درصدی کد‌های معاملاتی جدید در بورس تهران خبر داد و گفت: با افزایش ارزش معاملات، نقدشوندگی بازار افزایش یافت.

جدیدترین آمار ورود سرمایه‌گذاران جدید به بورس

به گزارش روابط عمومی و امور‌‌‌‌‌بین ‌‌‌‌الملل بورس تهران، در چهار ماهه اول سال 97، تعداد 55 هزار کد معاملاتی جدید در بورس تهران و 22 تالار و دفتر منطقه‌ای صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

این سرمایه‌گذاران برای نخستین‌بار وارد بازار سرمایه شده‌اند و این کدهای معاملاتی، وجوه جدیدی را به بازار سرمایه تزریق می‌کنند که در خدمت تأمین مالی شرکت‌ها و بنگاه‌ها در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به افزایش ارزش معاملات، خاطرنشان کرد: بازار از نظر نقدشوندگی در وضعیت مناسب‌تری قرار گرفته است به طوری که در چهار ماهه 97 ارزش معاملات در بورس تهران از رقم 254 هزار میلیارد ریال عبور کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28 درصدی داشته است.

وی به افزایش ارزش روزانه معاملات اشاره کرد و گفت: متوسط روزانه ارزش معاملات به بیش از 3300 میلیارد ریال بالغ شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با افزایش 32 درصدی همراه شده است.

سخنگوی بورس تهران، بازار سرمایه را بازاری شفاف، نقد شونده و با ابزارهای مالی متنوع عنوان و تصریح کرد: بازار سرمایه برای تمام سلیقه‌ها متناسب با ریسک و بازده انتظاری، ابزار معاملاتی متنوع از قبیل سهام، صندوق‌های قابل معامله، قرارداد اختیار معامله و اوراق بدهی شامل اوراق مشارکت، انواع اوراق و گواهی سپرده بانکی را مهیا کرده است.

وی در پایان افزود: این ابزار معاملاتی متنوع به جذب منابع و تأمین مالی بخش خصوصی و دولت، افزایش عمق بازار و ورود وجوه جدید به بازار کمک شایانی کرده است.