بخار آب، خروجی اگزوز سری جدید BMW

جمعه،۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

شرکت ب ام و قصد دارد در خودروهای شاسی بلند خود از سوخت هیدروژن استفاده کند؛با استفاده از این سوخت خروجی اگزوز تنها بخار آب است.

بخار آب، خروجی اگزوز سری جدید BMW

شرکت ب ام و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵  بیش از ۲۰ خودرو پاک وارد بازار کند. بیشتر این خودروها از نوع برقی - باتری هستند اما این شرکت برنامه دیگری هم دارد.

 ب ام و در حال توسعه تکنولوژی خاص خود برای خودروهای هیدروژنی است. این شرکت اولین شرکتی در جهان بود که از سوخت هیدروژن به عنوان سوخت در موتورهای درون سوز استفاده کرد. خودروهای سری هفت ب ام و با موتورهای درون سوز هیدروژنی از پیشروترین موتورهای درونسوز در زمان ارائه بودند. البته این موتورها به دلیل تکنولوژی و هزینه بسیار بالا به تولید انبوه نرسیدند. شرکت ب ام و حالا قصد دارد از هیدروژن با پیل‌های سوختی در خودروهای سری ایکس خود استفاده کند.

در این خودروهای هیدروژن درون مخازن فشار بالا ذخیره می شوند و سپس در پیل سوختی با اکسيژن واکنش می دهند که حاصل آن بخار آب و الکتریسته است. الکتریسته تولید شده در موتورهای برقی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این روش مزیت‌هایی در برابر خودروهای برقی - باتری دارد. خودروهایی که در آن باتری شارژ می شود پبمایش کم و زمان شارژ زیادی می برند اما پیمایش خودروهای پیل سوختی بیشتر و زمان سوخت‌گیری آن مشابه خودروهای گاز سوز است.

کارشناسان پیش بینی می کنند آینده حمل‌و نقل بشر به سوخت هیدروژن گره خورده است و ب ام و زودتر از باقی خودروسازان قدم در این مسیر گذاشته است. با این وجود پیش‌بینی می شود تا ۲۰ سال آینده خودروهای هیبریدی جایگزین مناسب‌تری برای خودروهای کنونی باشند در خودروهای هیبریدی از ترکیب موتورهای برقی با موتورهای درونسوز استفاده می شود.