بورس در مدار یک میلیونی باقی ماند

يکشنبه،۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

شاخص بورس که روز گذشته برای نخستین مرتبه وارد کانال یک میلیون واحدی شده بود، امروز هم روند صعودی خود را ادامه داد و در مدار یک میلیون واحدی باقی ماند.

بورس در مدار یک میلیونی باقی ماند

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل با ۲۳ هزار و ۷۵ واحد رشد، رقم یک میلیون و ۴۳ واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۴۹۷ واحد رشد کرد. در رقم ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۱۳ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

امروز فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس داشتند.

بانک های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری خوارزمی نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۳ واحد صعود رقم ۱۱ هزار و ۶۹۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۵۷ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل  تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، تولید نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران و گروه کارخانجات صنعتی تبرک نمادهای پربیننده فرابورس بودند.