دستور مقام معظم رهبری برای برخورد با مقصران احتمالی

چهارشنبه،۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در پیامی به فرمانده کل ارتش، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفتند.

دستور مقام معظم رهبری برای برخورد با مقصران احتمالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

حادثه‌ی دردناک شناور کنارک که به شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریائی ارتش انجامیده برای اینجانب بسیار تلخ و تاسف آور است. گرچه کارکنان زحمتکش که در هنگام خدمتی دشوار و با افتخار جان باخته‌اند از پاداش و ثواب الهی برخوردارند ان‌شاءالله، ولی غم از دست دادن عزیزان برای خانواده‌های آنان و خسارت فقدان جوانان صمیمیِ پرتلاش برای نیرو بسی بزرگ و سنگین است. این‌جانب به آن خانواده‌های داغدار تسلیت عرض میکنم و صبر و تسلای آنان و شفای آسیب‌دیدگان را از خداوند مسألت مینمایم و از مسئولان ذیربط میخواهم که ابعاد این حادثه را به درستی روشن کرده، ضمن شناسائی مقصران احتمالی، تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین پیشامدهای خسارتبار و تلخ را اتخاذ نمایند.         سید علی خامنه‌ای    ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

تاکید رییس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک

رییس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم بعد از مشخص شدن تمام زوایای آن تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح چهارشنبه در جلسه هیئت وزیران با اشاره به وقوع حادثه برای شناور کنارک  و به شهادت رسیدن تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد شهدای نیروی دریایی ارتش، گفت: برای ما بسیار جای تأثر و تأسف بود که جوانان غیور دریایی خود را در یک حادثه‌ای دلخراش از دست دادیم؛ برای ما شنیدن و تحمل این خبر بسیار سخت بود. به صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم که همه هیات دولت را سهیم در عمل خود و شریک در این مصیبت بدانند.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دلایل این موضوع بعدها بررسی و روشن می‌شود و زمانی که همه زوایا روشن شد، باید برای مردم بیان شود، خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش نه برای تفریح که برای تامین امنیت به دریا رفتند و رزمایش داشتند؛ آنها برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران خالصانه به صحنه رفتند و مظلومانه به شهادت رسیدند؛ بسیار مهم است که در ماه رمضان روی آبهای نواحی برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.