مرگ مشکوک قاضی القضات ایرانی در رومانی

جمعه،۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

تلویزیون رومانی از کشف "جسد قاضی منصوری" در هتلی واقع در بخارست خبر داد.

مرگ مشکوک قاضی القضات ایرانی در رومانی

قتل یا خودکشی مردی که روزگاری قاضی پرسروصدای دادسرای فرهنگ و رسانه و قاضی دادگاه لواسان بود و با اتهامات زیادی در زمینه رشوه و اخذ وجوه غیرقانونی داشت، چند روز پس از اعلام آمادگی اش برای بازگشت به ایران و حضور در دادگاه جنجالی اکبر طبری، توجه و تعجب همه را برانگیخته است.
چرا غلامنصوری از اتاقش به بیرون پرت شده؟ آیا مرگ وی خود خواسته و ناشی از استیصال بوده و یا افرادی با نیاتی دیگر ، مرگ رو را رقم زده اند؟

به گزارش خبرنگار ما، پلیس رومانی نیز هویت جسد پیدا شده را به نام «غلامرضا منصوری» تأیید کرده است.
غلامرضا منصوری چندی قبل با انتشار ویدئویی از آمادگی خود برای بازگشت به ایران خبر داده بود و پس از آن خبر بازداشتش در رومانی اعلام شد.
او پیشتر در ایران مشغول به کار بود و مسئولان امنیتی و قضایی ایران به دلیل تحقیقات پیرامون برخی اتهامات درخواست استرداد او را به پلیس بین الملل اعلام کرده بودند.
برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده و مرده است.

خبر دیگری حاکی است رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شده است.
غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده قضایی اکبر طبری است. منصوری که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم شد.
غلامرضا منصوری، قاضی وقت اجراییات شهرستان لوسانات بوده است. جایی که به دلیل ساخت و ساز‌های غیر مجاز آقازاده ها، چند سالی است در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت. 
او پیش از این نیز قاضی دادسرای رسانه بوده است.

از همین رو برخی نهادهای بین المللی خواستار عدم استرداد او به ایران و محاکمه وی بابت احکام مربوط به فعالان رسانه ای در دوران مسئولیتش در این دادسرای حساس شده بودند.