تولید ۳۰ محصول مقابله با کرونا در پارک پردیس

دوشنبه،۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه تمرکز سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اینوتکس از محصولات بر بستر اینترنت به محصولات فیزیکی سوق یافته است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فعال شدن بسیاری از کسب‌و کارهای دانش پایه در حوزه سلامت پیش‌بینی می‌شود که نقطه تمرکز سرمایه‌گذاران بر محصولات این حوزه باشد.

تولید ۳۰ محصول مقابله با کرونا در پارک پردیس

مهندس قنبرپور در نشست خبری آنلاین نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با بیان اینکه برآورد ما این است که در این دوره از اینوتکس ۵۰۰ استارتاپ و شرکت ثبت نام خواهند کرد، افزود: از آنجایی که این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود، محدودیتی برای ثبت نام نخواهیم داشت و پس از اتمام ثبت‌نام می‌توانیم زمان آن را تمدید کنیم.

قنبرپور، در خصوص میزان جذب سرمایه‌گذاری در این رویداد فناورانه، خاطر نشان کرد: از آنجایی که قراردادهای منعقد شده میان سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها به ما گزارش نمی‌شود، ما آمارهای این حوزه و تعداد جلساتی که میان طرفین برگزار می‌شود، برآورد می‌کنیم که در سال گذشته حدود ۷۰۰ جلسه میان استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات برگزار شده است.

وی یادآور شد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود ۱۰ قرارداد منعقد شده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس بخش کافه سرمایه را از بخش‌های این نمایشگاه برای مواجهه سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران دانست و اضافه کرد: در اینوتکس ۲۰۱۹  تعداد ۷۰ سرمایه‌گذار به کافه سرمایه مراجعه کردند.

وی با اشاره به میزان استقبال از برگزاری این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: تعداد مشارکت کنندگان در اینوتکس سال ۱۳۹۷ به تعداد ۳۰۰ مشارکت کننده بود که این میزان برای سال ۹۸ به عدد ۴۰۰ رسید.

قنبرپور با بیان اینکه در هر دوره از نمایشگاه اینوتکس هر شرکت می‌تواند دو محصول و خدمت را ارائه دهد، گفت: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ تعداد ۶۰۰ محصول و این تعداد در اینوتکس ۲۰۱۹ بالغ بر ۸۰۰ محصول شد و برآورد ما این است که تعداد محصولات عرضه شده به این نمایشگاه به عدد ۱۰۰۰ برسد.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس ادامه داد: هدف اینوتکس جمع کردن کلیه اکوسیستم نوآوری در زیر یک سقف است؛ از این رو همه شرکت‌ها و یا استارتاپ‌ها در همه حوزه‌های فناوری می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

قنبرپور در پاسخ به این سوال که استقبال سرمایه‌گذاران از کدام حوزه فناوری بیشتر است، گفت: در گذشته استقبال سرمایه‌گذاران از محصولات بر بستر اینترنت بوده است که در حال حاضر این استقبال به سمت محصولات فیزیکی سوق یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس ما در نمایشگاه ۲۰۲۰ زمینه‌ای را برای حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های دارای محصولات فیزیکی فراهم کردیم.

قنبرپور با اشاره به فعالیت بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه سلامت در شرایط شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: از سوی شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک فناوری پردیس در این شرایط ۳۰ محصول برای مقابله، پیشگیری و درمان این بیماری تولید شده است و بر این اساس پیش‌بینی‌ می‌شود تمرکز امسال سرمایه‌گذاران بر حوزه سلامت باشد.