مصرف روزانه 5 میلیون ماسک در کشور

پنج شنبه،۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش قابل توجه مصرف ماسک در کشور خبر داد.

مصرف روزانه 5 میلیون ماسک در کشور

به گزارش اقتصاد کارا، محمد رضا شانه ساز گفت: مصرف انواع ماسک در کشور تا پیش از بهمن سال 98 که موضوع ویروس کرونا مطرح شد، 200 هزار عدد در روز بوده است. این عدد در حال حاضر به 5 میلیون عدد در روز رسیده و با رعایت بیشتر، زمینه رشد مصرف وجود دارد.

وی در ادامه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید اغلب داروها در داخل کشور فراهم شده است، ولی تا کنون واکسنی برای درمان کووید 19 تولید نشده و مطالعات بالینی در این زمینه همچنان ادامه دارد. اگر نتایج مطالعات بالینی اثبات شود، ما نیزمی توانیم نیاز کشور را برطرف کنیم و در این زمینه صادرات هم داشته باشیم.

این مقام وزارت بهداشت و درمان گفت: از نظر رفتار چندگانه ویروس؛ فعالیت های تولید واکسن با پیچیدگی های خاصی همراه شده است و بر همین  اساس تولید واکسن 18 تا 24 ماه به طول می انجامد. محققین در تلاش هستند تا این زمان را کاهش دهند ولی به خاطر این که تولید واکسن مبتنیبر اطلاعات علمی و راستی آزمایی است، مدت زمان 18 ماه برای آن پیش بینی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور بر عدم استفاده از آمپول دگزامتازون تاکید کرد و افزود: مصرف خود سرانه این دارو برای بیماران مبتلا به کرونا توصیه نمی شود و آن را بسیار خطرناک می دانیم و پزشکان نیز باید نهایت دقت و حساسیت را در تجویز این دارو در نظر بگیرند.

گفتنی است در مراسم بهره برداری از دستگاه تشخیص کرونا که با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو کشور و هیئت همراه، مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش و محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد، از تلاش ها و مشارکت فعالان اقتصادی کیش در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح این منطقه تقدیر و قدردانی شد.