کیش در کانون توجهات ملی

جمعه،۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

پنجشنبه گذشته، نگاههای زیادی معطوف به کیش بود. 20 شهریور، ریاست محترم جمهوری از طریق ارتباط برخط تصویری، بطور رسمی، ۱۱ طرح اقتصادی، عمرانی، زیر بنایی و گردشگری کیش را افتتاح کرد تا بدین وسیله برگی دیگر از کارنامه پیشرفت و توسعه پایدار در این خطه کوچک و دوست داشتنی کشور رقم بخورد.

کیش در کانون توجهات ملی

به گزارش اقتصاد کارا ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: خوشحالیم که روند پیگیرانه برای پیشرفت همه جانبه کیش، مورد توجه رئیس جمهور محترم قرار گرفت و ایشان از این اقدامات تقدیر کردند. به گفته وی، دکتر روحانی در سخنان خود راه اندازی مرکز نوآوری کیش را اقدامی ارزنده خواندند. همچنین رشد تخت های اقامتی در جزیره و رسیدن آن به 17 هزار تخت را مثبت ارزیابی کرده و خواستار آن شدند که همه تلاش ها برای رفع موانع سرمایه گذاری و تولید از میان برداشته شود.

غلامحسین مظفری گفت: ریاست محترم جمهوری، فعالیت بیش از 300 مجموعه تولیدی و صنعتی غیر آلاینده و دوستدار محیط زیست در این جزیره را نشانه ای از تغییر چهره مناطق آزاد و زنده بودن و تحرک آنها دانستند و بر تداوم فعالیتها برای تحقق جهش تولید تاکید نمودند.

وی در خصوص طرحهای افتتاحی در این مراسم گفت: این طرح ها توسط سازمان منطقه آزاد به عنوان یک نهاد حاکمیتی و بخش خصوصی سختکوش جزیره ، با سرمایه گذاری 2040 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و  1068 نفر  از هموطنان عزیز را به طور مستقیم به کار مشغول نمود.

غلامحسین مظفری با بیان این که ۱۱ طرح  بهره برداری شده ، از تنوع ارزشمندی برخوردار هستند، گفت: اجرای این طرح ها ، پاسخگویی به خلاء ها و نیازهای موجود در این جزیره رو به توسعه است و بطور قطع و یقین ، فرصتهای  نو،  ظرفیتهای تازه و افق های روشنتری را پیش روی کیش خواهد گشود.

 وی با اشاره به لزوم تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در کیش و جریان سازی ایده های نوآورانه در این خطه گفت: مرکز نوآوری کیش که به عنوان طرحی آینده نگرانه به بهره برداری رسید، طی  تفاهم نامه سه جانبه بین  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شده است و بر اساس سازوکار طراحی شده ، برای نوآفرینی و هم آفرینی در اختیار شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و شرکت هایی که مستقر در پارک های علم و فناوری سراسرکشورهستند، قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برج مذکور دریازده طبقه با مساحتی حدوداً 8000  متر مربع و در بهترین نقطه جغرافیایی کیش واقع شده است، گفت: فضای کل این ساختمان بزرگ بر اساس اولویت و نیازهای فناورانه منطقه بدون گرفتن اجاره بها در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی قرار خواهد گرفت. فناوری های مالی معروف به فین تک، حمل و نقل هوشمند، شهر هوشمند، گردشگری، پسماند و محیط زیست، سواحل،دریا و دریانوردی از موضوعات و حوزه های اولویت داری هستند که شرکت های دانش بنیان می توانند با استقرار در برج نوآوری کیش، ایده های نوگرایانه و خلاقانه مورد نظر خود را تا مرحله تحقق دنبال کنند. نهادهای زیست ‌بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، شتاب دهنده ها و یا شرکتهای دارای سابقه استقرار در پارک‌های علم و فناوری، می‌توانند مستقیماً درخواست خود را برای استقرار در این برج به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند.

غلامحسین مظفری در ادامه گفت: با افتتاح رسمی نخستین مرکز نواوری مناطق آزاد و ویژه کشور، از امروز اقدام لازم برای واگذاری زمین به شرکتهای دانش بنیان متقاضی در شهرک فناوری های نو، آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افتتاح سایت بالگرد کیش گفت: پــروژه هلی پورت  و هلی پد جزیره کیش بر اســاس طراحی و اجــرای باند پهن پیکر و روشــنایی، یکی از آخرین و مدرنترین هلی پورتهای داخل کشــور محســوب می شــود که مورد تایید هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. اجرای این پروژه با پیش بینی5 آشــیانه هلی کوپتری به منظور ارائه خدمات به شرکتهای نفتی و سایتهای نفتی در حاشیه خلیج فارس،  اواخر ســال 94 آغاز شــد و با تغییرات مهمی که در طرح ایجاد شــد، تعداد آشــیانه ها  از 5 به 10 آشــیانه افزایش یافت. در این طرح بزرگ، معابر، راههای دسترســی، پســتهای برق داخلی و پاساژ هلی پورت، شبکه های آب، آتشنشــانی، شــبکه های بــرق داخلی و سیســتمهای کنترلی و دســتگاههای یــو پی اس، روشــنایی معابر، دکلهای پایه بلند، برجهای نوری و کل شــبکه فاضلاب و ایســتگاههای پمپاژ  احداث شده است.

غلامحســین مظفــری در خصوص دو طرح دیگر زیرساختی در حوزه فناوری های ارتباطات و اطلاعات گفت: پروژه فیبر نــوری جزیره کیش با هــدف ایجاد زیرســاختهای ارتباطی پایدار و با کیفیت و به منظور تبدیل جزیره کیش به یک شــهر هوشــمند، گفت: این طرح با انجام دو پروژه در راستای کیفیت بخشی به ارتباطات در کسب و کارها، بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تأمین نیازهای زیرساختی ، همچنین پیاده سازی شبکه 5 Gدر منطقه آزاد کیش اجرا شده است. در گام دوم اجرای این طرح با هدف توسعه شبکه فیبر نوری درون جزیره و به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارتباطی ثابت و ســیار، قرارداد مشــارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش؛ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال، بین این سازمان و یک شرکت معتبر داخلی منعقد و به اجرا درآمد.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اهمیت دسترسی آسان و سریع به فناوری های ارتباطی توسط مردم، 2 طرح مهم و کلیدی توسعه زیرساختهای مخابراتی نظیر " توسعه شبکه فیبر نوری و تونل ارتباطی جزیره " و " تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان"  برای این جزیره پرتردد که علاوه بر ساکنان، پذیرای فعالان اقتصادی، متخصصان، کارشناسان، اساتید، دانشجویان و گردشگران بسیاری است، در افزایش رضایت کلیه ذینفعان بسیار مهم خواهد بود.

مدیرعامل ســازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اینکه همکاری بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش، نقش مؤثری در پیشــبرد اهداف این این منطقه برای تکمیل زیرســاختهای مورد نیاز دارد اظهار داشــت: بخش خصوصــی با ســرمایه گذاری قابل توجه در جزیره کیــش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ایجاد اشــتغال جدید و پایدار در این منطقه اســت و هر پروژه ای که در جزیره کیش افتتاح می شود، موجب اشتغالزایی بسیاری از جمله بومیان این منطقه خواهد شد.

وی افزود: در کنار 4 طرح کلان اقتصادی که با سرمایه گذاری دولتی انجام شده است،  هتل5ســتاره پانوراما، مجتمع های مســکونی خانه، مجتمع مسکونی پرشــین دو،  دو بلوک در مجتمع بزرگ مسکونی ســتاره، مجتمع خدماتی پارسیس، کارخانه زمهریر ویژه تولید انواع سیســتمهای تهویه مطبوع ساخت داخل و کارخانه بزرگ تولید مبلمان منزل و ســرویس چوبی توسط بخش خصوصی به  طور رسمی به بهره برداری رسیدند. در مان طرح های به اتمام رسیده بخش خصوصی، لازم به ذکر است که طرح ساخت سیستمهای برودتی و طرح بزرگ تولید مبلمان برای نخستین بار در کیش انجام شده و بستر مناسبی برای جهش تولید و کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: با افتتاح رسمی هتل 5 ستاره پانوراما، تعداد تخت های اقامتی برای گردشگران در کیش به بیش از 17 هزار تخت رسید. این در حالی است که بیش از 50 هتل دیگر در کیش در دست ساخت است. با افتتاح هتل های جدید، تعداد هتل های کیش به بیش از 100 هتل خواهد رسید. به گفته وی، در حال حاضر 25 درصد هتل های 5 ستاره کشور در کیش مستقر هستند و پس از افتتاح تدریجی هتل های در دست ساخت، کیش دارای نیمی از هتل های پنج ستاره کشور خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن ابراز امیدواری در خصوص توسعه متوازن این جزیره مرجانی و ظرفیت بی نظیر در سواحل خلیج فارس، اظهار داشت:  بهره برداری از این پروژه ها، مقدمه ای برای  افتتاح پروژه های بزرگ بعدی  تا پایان سال جاری و در سال ۱۴۰۰ است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آنها اختصاص یافته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از اینکه  بر اساس بررسی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، جزیره کیش، بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی  در میان مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: همه تلاش خود را برای رونق سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران واقعی و نیز بهبود کیفیت زندگی در کیش قرار داده ایم و معتقدیم کیش، شهری ایرانی در تراز جهانی و به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهای توسعه دانایی و دروازه صادرات محصولات ایرانی با کیفیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه با وجود قرار گرفتن در شرایط سخت ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا، توانسته ایم به رشد فعالیتهای اقتصادی، عمرانی و زیرساختی در این جزیره زیبا ادامه دهیم، گفت: خبرهای خوب و نوید بخش از افتتاح طرح های اثرگذار دیگر در راه است.

وی در خصوص افتتاح طرح ها توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اظهار داشت: درراستای رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین برای جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، یازده طرح زیرساختی، زیربنایی و گردشگری جزیره کیش، در کنار 47 طرح دیگر که در مناطق آزاد و ویژه ارس، قشم، پیام، سرخس، شیراز، کاوه و یزد از طریق تصویری و بصورت آنلاین افتتاح  شدند.

معرفی 11 طرح افتتاح شده

برج نوآوری

برج نوآوری

ایجاد زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در کیش و جریان سازی ایده های خلاقانه و مبتکرانه جهت تبدیل این جزیره به سکوی صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان از جمله دلایل راه اندازی برج نوآوری کیش است. 
مرکز نوآوری کیش طی  تفاهم نامه سه جانبه بین  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شده است و بر اساس مکانیزم هایی،  در اختیار شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و شرکت هایی که مستقر در پارک های علم و فناوری سراسرکشورهستند، قرار خواهد گرفت. برج مذکور دریازده طبقه با مساحتی حدوداً 8000  متر مربع و در بهترین نقطه جغرافیایی کیش واقع شده است که بر اساس اولویت و نیازهای فناورانه منطقه و فضای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان متقاضی و بدون گرفتن اجاره بها در اختیار قرار خواهد گرفت. فناوری های مالی معروف به فین تک، حمل و نقل هوشمند، شهر هوشمند، گردشگری، پسماند و محیط زیست، سواحل،دریا و دریانوردی از موضوعات و حوزه های اولویت داری هستند که شرکت های دانش بنیان می توانند با استقرار در برج نوآوری کیش، نوآوری های مورد نظر خود را تا مرحله نحقق دنبال کنند. نهادهای زیست ‌بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و یا دارای سابقه استقرار در پارک‌های علم و فناوری و  شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند مستقیماً درخواست خود را برای حضور در این برج به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند.
مرکز نوآوری کیش با  تاکید بر فعالیتهایی منطبق با نیازهای کیش نظر تبدیل کیش به شهر هوشمند،توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری، استارت آپی، اقتصاد دریا، محیط زیست دریا و گردشگری دریایی شکل گرفته است.
این مرکز در راستای حمایت از فعالیت های نوآورانه و استارت آپی در این منطقه بهره برداری شده است و با حضور شرکت‌های دانش بنیان، خلاق صادراتی، استارت آپها، شتابدهنده‌ها و صندوق های ریسک پذیر در این مرکز، جزیره کیش به عنوان نقطه اتصال ملی و بین المللی و نقطه عطفی برای پایلوت در سایر مناطق آزاد و در سطح کشور مطرح شده است.
شرکت های دانش بنیان فعالیت های خود را در زمینه توسعه محصولات فناورانه در حوزه اقتصاد دریا، سواحل و جزایر آغاز کردند. تاکنون مراکز نوآوری دانشگاه های امیر کبیر و علم و صنعت، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و صندوق های نوآوری و شکوفایی در این مجموعه استقرار یافتند. از نیمه دوم سال 1398 بیش از 165 شرکت دانش بنیان، خلاق و فناورانه درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش را داشتند که از این تعداد 61 شرکت پذیرفته شده اند و تا کنون 26 شرکت در مرکز نوآوری کیش استقرار یافته اند و شرکت های دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.
مرکز نوآوری کیش قصد ایجاد صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری برای تامین منابع مالی جهت گسترش فناوری در منطقه دارد که این صندوق با اعطای تسهیلات مالی به منظور ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا، تولید نیمه صنعتی طرح های پژوهشی و فناورانه کاربردی، ارائه خدمات کارشناسی و ارزیابی طرح‌های فناورانه حمایت می کند.

هلی پورت کیش

هلی پورت کیش
هلی پورت بزرگ جزیره کیش که بر اساس طراحی و اجرای باند پهن پیکر و بکارگیری مدرن ترین سیستم روشنایی مورد تایید هواپیمایی کشوری ساخته شده، بزودی افتتاح می شود.
طراحی و اجرای این سایت بی نظیر با ۱۰ آشیانه هلی کوپتری جهت ارائه خدمات به شرکت های متقاضی بویژه شرکت‌های نفتی در منطقه خلیج فارس انجام شده است.
 اجرای این پروژه اقتصادی از اواخر سال 94 آغاز و تعداد آشیانه های آن با تغییرات مهمی که در بخش روشنایی طرح ایجاد شد، از 5 به 10 آشیانه افزایش یافت.
با تکمیل بخش پست های برق داخلی و پاساژ، سیستم های روشنایی باند هلی کوپتری، محوطه و معابر و برق فشار ضعیف آشیانه ها و برق فشار ضعیف، معابر، راه های دسترسی، شبکه‌های آب و آب آتشنشانی، شبکه های فاضلاب و ایستگاه پمپاژ، شبکه های برق داخلی و سیستم های کنترلی و دستگاه های یو پی اس، دکل های پایه بلند، برج های نوری و کل شبکه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ با هزینه ای بالغ بر 17 میلیارد تومان احداث شده است و هم اکنون کل آن مجموعه به صورت استجاری برای سرمایه گذاران متقاضی قابل بهره برداری است.
این سایت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سایت های هلی پورت کشور محسوب می شود و سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این سایت را دارند می توانند با مراجعه به شرکت مدیریت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از امکانات زمین این پروژه به صورت استجاری بهره مند شوند و فعالیت خود را آغاز کنند. در حال حاضر 4شرکت هلی کوپتری در این پروژه آشیانه دارند و به شرکت های نفتی در حاشیه خلیج فارس خدمات ارائه می دهند.
عملیات اجرایی این پروژه در اواخر سال 94 آغاز شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده بهره برداری این طرح در طول 15 ماه پیش بینی شده بود ولی به خاطر این که روشنایی باند هلی پورت نیاز به تاییدیه هواپیمایی کشوری داشت و همچنین با اعمال تغییرات مهم در بخش روشنایی تعداد آشیانه های هلی کوپتری این پروژه به 10 آشیانه افزایش یافته است. این پروژه بزودی از طریق ویدئو کنفرانس، توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد کابل دریایی پشتیبان

توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد کابل دریایی پشتیبان
2 طرح مورد بهره برداری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات،‌ " شبکه توسعه یافته فیبرنوری و تونل ارتباطی جزیره " و " تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش " است.
دو پروژه فیبر نوری جزیره کیش با هدف ایجاد زیرساخت های کیفیت بخشی به ارتباطات پایدار در کسب و کار ها و بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تحقق ایده شهر هوشمند  اجرا شده است. پیاده سازی شبکه 5G در این منطقه آزاد نبز با اجرای دو پروژه زیرساختی فیبر نوری با هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال طی 2 سال گذشته در دستور کار مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت که خوشبختانه عملیات هر دو پروژه به اتمام رسیده است و بزودی شاهد افتتاح پروژه ها و آغاز خدمت رسانی به ساکنان و صنوف مختلف در این منطقه خواهیم بود.
مکاتبات و مذاکرات متعددی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ضرورت ایجاد فیبرنوری دریایی پشتیبان انجام شد که با مساعدت وی، این طرح در اولویت برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار گرفت و با اتمام این پروژه ها، این دو طرح زیر ساختی به بهره برداری خواهد رسید.
گام نخست عملیات اجرایی دریایی از جزیره کیش تا حد فاصل بنادر چارک - گرزه، بود که شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش اجرای پروژه فیبرنوری دریایی به طول تقریبی 23 کیلومتر، انجام داده است.
گام دوم اجرای طرح با هدف توسعه شبکه فیبر نوری درون جزیره و به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارتباطی ثابت و سیار انجام شده است که قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش؛ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال فی مابین این سازمان و شرکت فناپ تلکام منعقد شد و هم اکنون به نتیجه رسیده است.

هتل پانوراما

هتل پانوراما
هتل پانوراما با سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 14 هزار متر و با زیربنای 25هزار متربع ، ساخته شده است.
هتل پانوراما هتلی با معماری نزدیک به روش روز هتل سازی جهان در یکی از بهترین موقعیت های جزیره،  دارای 264 اتاق دو تخته و سوئیت، دو رستوران با گنجایش 120 نفر و 220 نفر، سالن آمفی تئاتر 700 نفره، استخر، سونا، کانتر گردشگری، تاکسی سرویس، عکاسی، کافی شاپ و اینترنت رایگان است که توسط بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری ساخته شده است.
از دیگر ویژگی های این هتل 5 ستاره می توان به ورودی مرتفع، اتاقهای استاندارد، نزدیکی به دریا و مراکز اصلی خرید و نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده، اشاره کرد. طرح توسعه این مجموعه اقامتی بزرگ در مجاورت هتل با سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال انجام است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. بر این اساس، هتل تماشا پس از بازسازی به این هتل الحاق می گردد.
در حال حاضر تعداد 200 نفر نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به کار هستند که با اجرای طرح توسعه این مجموعه 100 فرصت شغلی جدید  نیز فراهم می شود.

زمهریر کیش 

زمهریر کیش 
نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش، با سرمایه گذاری 5 میلیون دلار توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت 3300 مترمربع، ساخته شده است.
کارخانه زمهریر کیش، مجهز به دستگاه های مدرن و ماشین آلات به روز دنیا، با ظرفیت های 9 هزار تا 36 هزار و 60 هزار ایستاده، انواع داکت ها، مینی چیلر و چیلر، فن کولر از جمله کالاهای ضروری تمام خانواده ها، شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود که علاوه بر تامین نیاز ساکنین کیش، به سرزمین اصلی صادر و پس از تولید انبوه، به خارج از کشور نیز صادرات خواهد داشت.
میزان اشتغال این کارخانه بالغ بر 80 نفر به صورت مستقیم است و این مجموعه در یک شیفت کاری، روزانه بالغ بر 200 دستگاه ظرفیت تولید دارد. بیش از 90درصد تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز جهت مونتاژ سیستم های مطبوع با کیفیت در از کشور چین با برندهای مختلف تهیه و وارد کشور و همچنین از تکنولوژی کمپرس با برند ژاپن در محصولات تولیدی استفاده می شود.
با راه اندازی بخش فنی مهندسی در این کارخانه و استخراج اطلاعات مورد نیاز آموزش های لازم در زمینه به کار گیری قطعات خارجی در مونتاژ سیستم های برودتی برگزار می شود و همچنین به صورت آنلاین با دیگر کارخانه های خارج از کشور تعاملات صورت می گیرد. پس از توسعه و راه اندازی فاز دوم این کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 7میلیون دلار و ایجاد 80 نفر فرصت شغلی جدید، خط تولید "اواپراتور کندانسیون" در این مجموعه به تولید انبوه خواهد رسید.

سام چوب کیش

سام چوب کیش
تنها شرکت مبلمان سازی جزیره کیش، طرحی که در زمینی به مساحت 3300 مترمربع توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده است.
شرکت سام چوب کیش، نخستین و تنها کارخانه بزرگ و مدرن تولید مبلمان در این جزیره زیباست و علاوه بر تامین نیاز مبلمان مسکونی و خانگی ساکنان کیش، به دیگر مناطق کشور صادرات خواهد داشت.
این کارخانه در بنایی بالغ بر ۲۶۴۰ مترمربع احداث شده است و با سرمایه در گردش 30 میلیارد تومان و فروش ماهانه 5 میلیارد تومان؛ نسبت به شغل های دیگر از سرمایه در گردش بیشتری برخوردار است. فعالیت این شرکت در حد و اندازه ای کوچک در سال 94 در یک ملک اجاره ای به مساحت 250 مترمربع آغاز شد و اکنون در ادامه فعالیت ها به کارخانه ای مجهز با دستگاه های پیشرفته و به روز تبدیل شده است. با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش؛ در آینده با راه اندازی فاز دوم این کارخانه بیش از 150 فرصت شغلی جدید در این مجموعه فراهم می شود.
این کارخانه در فاز نخست با تعداد 72 نفر نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از رسیدن به تولید انبوه تعداد 200 تا 300 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد. تولیدات مصنوعاتی چوبی این کارخانه "سرویس خواب، کمد، مبلمان" است و  تولید مبلمان مدرن تمام پارچه نیز بخش دیگری از فعالیت کارخانه مبلمان سازی سام چوب کیش بوده که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. برخی از مواد اولیه مورد نیاز از جمله اسفنج و کش، چوب سفید روسی و راش گرجستان از انزلی وارد می شود و به علت عدم تولید داخلی پارچه مبل از پارچه های ترک و چینی درجه یک بر اساس سلیقه سفارش دهنده در جزیره کیش و سرزمین اصلی به فروش می رسد. مشهد، اصفهان، گرگان، ساری، شیراز، اهواز، کرمان و تهران شهرهایی هستند که از تولیدات این کارخانه استفاده می کنند.

مجتمع پارسیس

مجتمع پارسیس
مجتمع پارسیس از طرح های جدید احداث شده توسط بخش خصوصی در یکی از نقاط خوب جزیره است.
مجتمع خدماتی - اداری پارسیس درزمینی به مساحت 4370 متر مربع ، زیربنای 8512 متر مربعی و اعتبار سرمایه گذاری 1216 میلیارد ریال  اجرا شده است. این طرح که به صورت مستقیم موجب اشتغال 330 نفر شده است شامل دو طبقه پارکینگ ، همکف و 4 طبقه خدماتی و اداری است و در مجموع 7 طبقه با کاربری نمایشگاهی، خدماتی و اداری را شامل می شود.
علاوه بر 2 طبقه پارگینگ، فضای تعریف شده برای انبارها، فضای ورزشی، طبقه همکف و اول شامل غرفه های نمایشگاهی ، طبقه دوم شامل غرفه های خدماتی مانند رستوران ، کافی شاپ، کافه کتاب و فست فود  و طبقه 3 و 4 به واحد های اداری اختصاص دارد. با افتتاح این طرح، فرصت های شغلی خوبی در زمینه های خدماتی و اداری برای کیشوندان ایجاد خواهد شد. موقعیت مکانی و جانمایی ساختمان که در مرکز، تاثیر بسزایی در جذب مسافران و کیشوندان برای دریافت خدمات به دنبال خواهد داشت.

مجتمع مسکونی پرشین

مجتمع مسکونی پرشین
پروژه مجتمع مسکونی پرشین2 ، ساختمان مدرن و هوشمند از نظر سامانه مدیریت هوشمند ساختمان "بی ام اس" در 19 طبقه با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 11 هزار متر و با زیربنای 49 هزار متربع دارای 150 واحد ساخته شده است 
این طرح در 16 طبقه مسکونی و مابقی لابی، پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی، زمین بازی کودک، مهدکودک، سالن بیلیارد و از امکانات رفاهی دیگر برخوردار است. پرشین دو، با پرداخت بدهی خود به بانک در مرحله دریافت پایان کار و سند مالکیت واحد های کل پروژه پرشین است.
با توجه به شرایط جزیره، واحدهای مسکونی این پروژه از 75 تا 120 مترمربع در قالب یکخوابه، دو خوابه و سه خوابه طراحی و اجرایی شده است

مجتمع مسکونی روما

مجتمع مسکونی روما
پروژه مسکونی روما کیش وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با سرمایه گذاری بیش از 3 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 36 هزار متر و با زیر بنای 44 هزار مترمربع در 5 فاز طراحی شده است. فازهای یک و دو در بلوک های A.B.C  به تعداد 1089 واحد، احداث شده است. 
همچنین با اتمام پایان سفت کاری فاز 3 ، عملیات اجرایی تاسیسات و نازک کاری بلوک D آغاز شده و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد. 
این طرح در فاز 4 و بلوک e با تعداد 117 واحد، به میزان 85 درصد در سازه و 38درصد در سفت کاری و در فاز 5 و بلوک F با تعداد 123 واحد، 34 درصد در سازه پیشرفت کار داشته است. روما کیش از نظر مختصات طراحی، فنی و اجرایی دارای ویژگی های منحصر به فردی در سازه، معماری و مصالح به کار رفته دارد و مفهموم نمای این مجموعه برگرفته از دوران و چرخش حلزونی است و همچنین نخستین سازه مرکب فلز و بتن "cft" با استفاده از بتن خود متراکم "scc" در جزیره کیش است.

مجتمع ستاره کیش

مجتمع ستاره کیش
 ساخت 317واحد مسکونی جدید در دو بلوک "خرداد و دی" در زمینی به مساحت 36 هزار و100 مترمربع و با سرمایه گذاری بالغ بر 3300 میلیارد تومان، به پایان رسیده است.
این دو بلوک مسکونی 317 واحدی شرکت ستاره کیش، معروف به پروژه 1600 واحدی به ترتیب در زمینی به مساحت 32هزار متر و 4هزار و 100 متر مربع دارای 191 و 126 واحد، در دو طبقه 13 و 12 طبقه با سرمایه گذاری بالغ بر 180 میلیارد و 150 میلیارد تومان، با ایجاد 450 نفر فرصت شغلی، به بهره برداری رسیده است. 
10 بلوک از پروژه مجتمع ستاره کیش وابسته به بانک مسکن از سال 84 در زمینی به مساحت 18 هکتار در 4 فاز ویلایی، عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است. از سال 86 تا 91  فاز یک با 72 واحد، فاز دو با 106 واحد، فاز سه ویلایی با 84 واحد و همچنین فاز 4 با 74 واحد به اتمام رسیده و تحویل خریداران شده است. پلاک های قطعات ویلایی و بلند مرتبه  این مجتمع مسکونی، دارای سند تفکیکی است. از این رو، پس از اتمام پروژه و اخذ پایان کار نسبت به دریافت سند تک برگ مالکیت اقدام می شود. با فراهم شدن این شرایط ، مالکین این واحدها، در صورت فروش ثانوی با مشکلی مواجه نخواهند شد. وی افزود: طرح توسعه این پروژه در 8 بلوک 1300 واحدی با حجم سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومان  در سال 1402به اتمام خواهد رسید. 
همچنین احداث مرکز تجاری و تفریحی در قلب ستاره کیش دارای 60 غرفه تجاری و تفریحی،باشگاه ، سالن ورزشی و هایپرمارکت از دیگر ظرفیتهای این پروژه است. این طرح تجاری و تفریحی در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع، 30 درصد پیشرفت داشته و با  ظرفیت خدمات دهی در سطح فرا محلی، سال 1401 افتتاح می شود.