ساختمان‌های عمومی تهران باید از پهنه‌های گسلی خارج شوند

چهارشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ساختمان های عمومی تهران باید در بازه زمانی 20 تا 30 سال از مناطق پرخطر و پهنه های گسلی خارج شوند.

ساختمان‌های عمومی تهران باید از پهنه‌های گسلی خارج شوند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده افزود: با توجه به زلزله خیز بودن پایتخت، اجرایی شدن این اقدام، تهران را به مکانی امن برای زندگی مبدل خواهد کرد.
وی بیان کرد: پس از شناسایی پهنه‌های گسلی که انجام شد، شناسایی دقیق اینکه چه تعداد ساختمان عمومی اعم از مدرسه، بیمارستان، برج و ساختمان‌های پراهمیت در این پهنه‌ها قرار دارد، از دیگر اقدام هایی است که در دستور کار داریم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، ساختمان‌های مهم که بر پهنه‌های گسلی قرار گرفته‌اند در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارند و نباید ساخت و سازی در مناطق پرخطر انجام شود.
این مقام مسئول افزود: ساختمان‌های پراهمیتی که در مناطق پرخطر قرار دارند، بعد از 3 تا 4 دهه از عمر خود با احتساب زمانی که از ساخت خود گذرانده‌اند، به مرور از پهنه‌های گسلی خارج ‌شوند و البته باید ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های جدید را در این مناطق در دستور کار قرار دهیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک 200 سال است که از زلزله مهم شهر تهران می‌گذرد، یادآور شد: یادمان نرود که زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند و نباید از آن غافل شویم و همواره باید نسبت به این خطری که در کمین پایتخت و دیگر شهرها قرار دارد خود را ایمن کنیم.