همدان اولویت نخست سفر پایتخت نشینان است

دوشنبه،۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در برنامه راهبردی این سازمان همدان به عنوان اولویت نخست سفر شهروندان تهرانی تعیین شده است.

همدان اولویت نخست سفر پایتخت نشینان است

محمد محب خدایی روز دوشنبه در نشست خبری اجلاس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری آسیا اظهار داشت: این رویداد باعث شد تا در حوزه فرهنگی و تاریخی همدان به همراه شیراز و اصفهان به گردشگران جهان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه 78 میلیارد ریال تسهیلات برای رویداد همدان 2018 و تبریز 2018 در نظر گرفته شده است، گفت: این رویداد آغازیست تا همدان همواره مورد توجه گردشگران باشد و باید به صورت پایدار این معرفی ادامه یابد.
محب خدایی با بیان اینکه بازار هدف همدان گردشگران عراقی است، گفت: با توجه به قرار گرفتن همدان در مسیر زائران عراقی و همچنین نزدیکی این شهر به شمال غرب کشور، همدان نیز جزء شهر های هدف گردشگران ترکیه ای قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه 40 تن از 15 کشور برای شرکت در رویداد همدان 2018 به این استان سفر کرده اند، افزود: 50 رویداد در این اجلاس جا گذاری شده است که در طول این مدت اجرا می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه این رویداد در بخش های متفاوتی از جمله حفظ محیط زیست و حیات وحش نگاهی توسعه بخش دارد، اضافه کرد: این رویداد به طور حتم موجب توسعه همدان می شود، به عنوان مثال عملیات اتصال راه آهن همدان به تهران به دلیل انتخاب این استان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا سرعت بیشتری گرفت.
وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت پرواز همدان تهران گفت: کمیته ای تشکیل می شود تا افزایش قیمت بلیت صدمه ای به بخش گردشگری وارد نکند.
بنا بر این گزارش پس از اجلاس امروز، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین برگزار می شود. 
در روز دوم این اجلاس بین المللی نشست های دوجانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.