آلمان: اتحادیه اروپا به روابط مثبت طولانی با مسکو نیاز دارد

سه شنبه،۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت، با وجود اختلاف مواضع اعضای اتحادیه اروپا در قبال روسیه، حفظ روابط حسن همجواری و مبتنی بر اعتماد با مسکو، در بلندمدت ضروری است.

آلمان: اتحادیه اروپا به روابط مثبت طولانی با مسکو نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام آلمانی در کنفرانس سفیران در بخارست تحت عنوان «بخارست- برلین- بروکسل: متحد برای اروپایی قوی» افزود: از بُعد سیاسی و بر اساس تجربه تاریخی برخی از کشورهای اروپایی علاقه بیشتری به مذاکره با روسیه دارند در حالی که برخی دیگر از ایده فاصله گرفتن از مسکو حمایت می کنند.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آلمان به نقل از ماس اضافه کرد: اما من فکر می کنم که مهم است فرهنگ اقدامات مشترک درزمینه سیاست های شرق را گسترش دهیم زیرا روابط مبتنی بر اعتماد و حسن همجواری با روسیه به نفع امنیت اروپا است.
وی همچنین بر ضرورت درک مشترک بین اعضای اتحادیه اروپا در قبال اصول سیاست مشترک در قبال همسایه های شرقی این اتحادیه تاکید کرد. 
روابط روسیه و غرب به دنبال بحران اوکراین و تصمیم ساکنان شبه جزیره کریمه به پیوستن دوباره به روسیه بعد از برگزاری همه پرسی، به وخامت گرایید.
اسپوتنیک نوشت: مسکو بر ضرورت برگزاری این همه پرسی در راستای استانداردهای بین المللی تاکید داشت اما کشورهای غربی از به رسمیت شناختن این همه پرسی خودداری کردند. 
این اوضاع اتحادیه اروپا و آمریکا را وادار به اعمال تحریم های ضد روسی کرد که با اقدامات تلافی جویانه مسکو دنبال شد.