یک شرکت کره‌ای برای تولید برق در ایران اعلام آمادگی کرد

چهارشنبه،۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

همزمان با سفر معاون وزیر صنعت به کره جنوبی، یک شرکت فناور کره‌ای تولیدکننده پنل‌های خورشیدی برای تولید برق در ایران به صورت بی. او . تی اعلام آمادگی کرد.

یک شرکت کره‌ای برای تولید برق در ایران اعلام آمادگی کرد

به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از شرکت تولیدکننده پنلهای خورشیدی و دارنده فناوری برتر این حوزه در کره جنوبی، برای ارائه زمین با سرمایه گذاری طرف کره ای برای ساخت نیروگاه 100 مگاوات خورشیدی در یکی از شهرکهای صنعتی تهران اعلام آمادگی کرد.
فرآیند بی. او. تی (BOT)، مجموعه‏ای از شرکت‏های خارجی و یا داخلی در قالب یک شرکت سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) قرارداد ساخت و بهره‏برداری محدود «از نظر بازه زمانی» با کشور میزبان معمولاً با شرکت دولتی یا غیردولتی بهره‏بردار سیستم نیروگاهی و الکتریکی آن کشور امضا می کنند و پس از پایان مدت بهره‏برداری نیروگاه را به کشور میزبان ترانسفر می ‏کنند.(BOT مخفف Build,Operate,Transfer است.)
برپایه این گزارش، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور مبادله تفاهم نامه و گسترش همکاری با وزارت بنگاه های کوچک و متوسط و استارتاپ‌های کره جنوبی و همچنین حضور در هفتمین نشست فناوری محور بنگاه های کوچک و متوسط ایران و کره جنوبی به سئول سفر کرده است.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از اتحادیه تجارت بین المللی کره جنوبی گزارش داد: این کشور از دی ماه 96 تا خرداد 97 بیش از 1.7 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده است. 
یونهاپ می‌نویسد: صادرات سالانه کره جنوبی به ایران در سال 2012 حدود 6.2 میلیارد دلار بود، سال 2013 4.4 میلیارد دلار کاهش یافت. 
بر اساس این گزارش کره جنوبی در نیمه نخست امسال 3.28 میلیارد دلار نفت خام از ایران وارد کرد که در مقایسه با سال پیش 18.5 درصد کاهش نشان می دهد.