گیشه شلوغ سینما و آخرین هفته صدرنشینی «هزارپا»

چهارشنبه،۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

با آغاز نمایش 2 فیلم جدید حالا تعداد فیلم‌های در حال اکران سینما به بیشتر از 20 فیلم رسیده است و به نظر می‌رسد با آغاز ماه محرم از روز سه‌شنبه باید شاهد خداحافظی «هزارپا» از پرده نقرهای باشیم.

گیشه شلوغ سینما و آخرین هفته صدرنشینی «هزارپا»

این روزها که جور کسادی گیشه سینما را فیلم «هزاپا» به تنهایی می‌کشد بار دیگر از امروز دو فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» ساخته رحیم طوفان در گروه ماندانا و «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی در گروه باغ کتاب اکران خود را آغاز کرده‌اند.
«چراغ‌های ناتمام» با بازی متفاوت مجید صالحی، و حضور هنرمندانی چون شقایق فراهانی، داریوش ارجمند و علیرضا استادی درباره جلال نویسنده‌ای است که علی رغم نیاز مالی و فقر حاضر نیست هر متنی را به هر قیمتی بنویسد و باورهایی برای خود دارد. او با سفارش کاری روبه‌رو می‌شود که...»
فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» نیز اثری اجتماعی‌ است که 3 قشر از طبقه فرهنگی را روایت می کند. سعید آقاخانی، لیلا زارع، فرشته صدر عرفایی، بابک انصاری و مریم کاویانی نیز بازیگران این فیلم هستند.
این دو فیلم حالا در حالی نمایش خود را آغاز کرده اند که فروش هفته گذشته چهار فیلم تازه اکران شده در مجموع به 100 میلیون تومان هم نرسیده بود یعنی چیزی کمتر از فروش یک روز فیلم سینمایی هزاپا.
در این بازار کساد گیشه البته بجز «هزارپا» فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» نیز نسبت به ژانر دفاع مقدسی که دارد حالا خوب می فروشد و این هفته با اختلاف کمتری نسبت به هفته های گذشته در رده دوم بعد از هزارپا قرار گرفت.
دو فیلم «داش آکل» و « آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نیز که حالا یک هفته ای از نمایش آنها می گذرد که چندان مورد استقبال قرار نگرفته اند.
«داش آکل» به کارگردانی محمد عرب در نخستین هفته فروش خود در 24 سالن سینما 64 میلیون تومان فروخته است که برای هفته نخست چندان مطلوب به نظر نمی رسد.
در این فیلم هنرمندان بسیاری چون حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی ایفای نقش می کنند.
«داش آکل» برگرفته از قصه صادق هدایت رابطه عاشقانه ای را روایت می کند که لوطیان و قداره کشان آواز عشق مرجان را هنوز بعد از سال ها روایت می کنند. 
فیلم سینمایی « آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد موتمن نیز در نخستین هفته فروش خود همزمان در 13 سالن نمایش خود را آغاز کرد که تنها 27 میلیون تومان فروش داشته است.
در این فیلم که محصول سال 94 است و حالا بعد از سه سال اکران شده، هنرمندانی چون فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی و آناهیتا درگاهی در آن ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است...
فیلم سینمایی «همه چی عادیه!» که یک معضل اجتماعی را با زبانی طنز به تصویر کشیده است نیز بعد از سه هفته نمایش سرگروهی خود را به «یک کیلو و بیست و یک گرم» داد و از این بعد تنها در سینماهای زیر گروه باید نمایش داده شود.
این فیلم در سومین هفته نمایش خود در 45 سالن سینما بیشتر از 57 میلیون تومان نفروخته و در مجموع نیز 158 میلیون تومان فروش داشته است.
عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، پژمان بازغی، رضا رویگری، لیلا بلوکات و سحر قریشی، نگین معتضدی، صفر کشکولی، بیتا عالمی، اسما حسینی، امیر جنانی و عرفان حسینی بازیگران این فیم سینمایی هستند.
فیلم سینمایی «دم سرخ ها» نیز که بعد از 5 هفته نمایش از این هفته سرگروهی خود را به فیلم «چراغ‌های ناتمام» داده این هفته فروش 331 میلیون تومانی داشته و در مجموع نیز 2 میلیارد و 64 میلیون تومان فروخته است.
در خلاصه داستان این فیلم که هنرمندان چون جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی‌فر، شهین تسلیمی و نگین معتضدی ایفای نقش می کنند آمده که «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم».
اما در صدر فیلم های پرفروش نیز همچنان «هزارپا» قرار دارد که این هفته با کاهش 2 میلیاردی نسبت به هفته گذشته 2 میلیارد و 78 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم که از هفته آینده و با آغاز ماه محرم سینماهای سراسر کشور را ترک خواهد کرد فروش تاریخی از خود به جای گذاشت و در مجموع پس از 9 هفته نمایش 33 میلیارد و 769 میلیون تومان فروخته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند.»
در «هزارپا» هنرمندانی چون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندری، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، محمد نادری، حسین سلیمانی و شهین تسلیمی ایفای نقش می کنند.
جدی ترین تعقیب کننده «هزارپا» نیز فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» است که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و این هفته 743 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم پس از چهار هفته نمایش در 148 سالن سینما در مجموع فروش سه میلیارد و 111 میلیون تومانی داشته است.
این فیلم روایتی از دفاع گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است، در خلاصه داستان آن آمده که «گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌ زندگی یک کشور در گرو تصمیم تو است. از میدان ندا می آید، هرکس بترسد زودتر می میرد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.»
این فیلم با بازی هنرمندانی چون جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی قصد دارد در بازار داغ سینمای کمدی با آثار بسیاری که دراین ژانر در حال اکران هستند، رقابت کند.
در بررسی فروش این هفته سینما نسبت به هفته گذشته فیلم‌ها کاهش تقریباً 3 میلیاردی در مجموع داشته اند که حالا باید دید با آغاز ماه محرم و اکران نشدن فیلم های کمدی وضعیت گیشه چطور خواهد شد.