شناسایی 3900 میلیارد تومان فرار مالیاتی در مناطق ویژه و آزاد

دوشنبه،۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی سه هزار و 900 میلیارد تومان فرار مالیاتی در مناطق ویژه و آزاد تجاری، صنعتی و مطالبه این میزان مالیات خبر داد.

شناسایی 3900 میلیارد تومان فرار مالیاتی در مناطق ویژه و آزاد

به گزارش سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد درخصوص شناسایی فرارهای مالیاتی در مناطق ویژه و آزاد تجاری و صنعتی خاطرنشان ساخت: تا پایان مردادماه امسال درخصوص سوءاستفاده از معافیت های صادرات و مناطق ویژه و آزاد تجاری، صنعتی ناشی از عرضه محصولات پتروشیمی در معاملات شرکت بورس کالای ایران بابت مواد اولیه محصولات پتروشیمی و اخذ اطلاعات مالی اشخاص مشکوک از مراجع ذیربط و مطالبه حقوق حقه دولت، اطلاعات 205 شرکت فعال در این بخش، اخذ و به 23 اداره کل حسب مورد ارسال شده است.
وی افزود: پیگیری های انجام شده تاکنون منجر به رسیدگی به مالیات بر درآمد 421 سال عملکرد و 339 دوره مالیات بر ارزش افزوده شرکت های فوق شده و به مطالبه مبلغی در حدود 3900 میلیارد تومان شامل مالیات و جریمه عملکرد و ارزش افزوده منجر شده است.
تقوی نژاد از وصول 36 هزار و 600 میلیارد تومان مالیات در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان وصولی، رشد 10 درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال را نشان می دهد.
به گفته وی، از این میزان مالیات دریافتی بیش از 19 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش مالیات های مستقیم و در حدود 17 هزار و 550 میلیارد تومان مربوط به بخش مالیات بر کالاها و خدمات بوده است.
وی میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در بخش مالیات های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات را به ترتیب 72 درصد و 85 درصد برآورد کرد.