طرح بیمه‌های خُرد روی میز شورای عالی بیمه

دوشنبه،۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

رییس کل بیمه مرکزی از برنامه توسعه بیمه های خرد خبر داد و گفت: باید بیمه های خرد را جدی بگیریم زیرا می‌توانند به افزایش سطح اشتغال و رفاه کشور بیانجامند؛ بنابراین بزودی طرح نهایی آن در شورای عالی بیمه مطرح می‌شود.

طرح بیمه‌های خُرد روی میز شورای عالی بیمه

«غلامرضا سلیمانی» در جمع مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت اموراقتصادی و دارایی، ایجاد اشتغال و افزایش حجم سرمایه گذاری مردم در حوزه صنعت بیمه را دستاورد اجرای این طرح دانست و گفت: اکنون بخش اعظم دارایی های مردم فاقد بیمه نامه است.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح همگانی سازی بیمه های خرد، اهمیت صنعت بیمه بیش از پیش در جامعه آشکار خواهد شد.
سلیمانی به ضرورت کاهش نگرانی مردم و افزایش رفاه اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و گفت: تک تک مردم ایران حق دارند برای خودشان زندگی کنند، نه اینکه همه سال های عمر خود را با نگرانی برای سرنوشت فرزندان ادامه دهند.
وی مهمترین نگرانی از بازنشستگی را مسائل مالی آن بیان کرد و گفت: بیمه های زندگی می توانند این نگرانی بزرگ جامعه بازنشستگان را برطرف کنند که این امر به افزایش سطح رفاه و نشاط اجتماعی می انجامد.
رئیس کل بیمه مرکزی، ادامه داد: بسیاری از مردم، از ظرفیت های متنوع صنعت بیمه اطلاع کافی ندارند که وظیفه داریم این نگاه را اصلاح کنیم تا چتر امنیت اقتصادی و اجتماعی در کشور گسترده تر شود.
سلیمانی، نوسانات روانی ارز را با آنچه که در واقعیت بازار جریان دارد، متفاوت دانست و گفت: معیار ارزی ما معاملات محدود ارزی در بازار نبوده و آنچه در سامانه های رسمی و مبادلات کلان اقتصادی ثبت می شود، معیار است.
رییس کل بیمه مرکزی، اقتصاد ایران را شکننده و آسیب پذیر ندانست و گفت: مسئولیت همه آنچه که مجموعه اقتصادی کشور را تشکیل می دهد، با وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست.
وی ادامه داد: روابط عمومی نهادهای اقتصادی باید مساله تبادل اطلاعات و تعامل در فعالیت ها را جدی تر بگیرند زیرا اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد به یکپارچگی نیاز مبرم دارد.
وی افزود: بخش های مختلف اقتصادی کارهای خوبی انجام داده و ماموریت های خود را با دقت و حساسیت دنبال می کنند اما در این میان، روابط عمومی ها وظیفه دارند با انعکاس دستاوردهای آنان، مردم را از واقعیت های اقتصادی کشور آگاه گنند.
رییس شورای عالی بیمه گفت: اطلاع رسانی در رسانه های گروهی یک ضرورت است اما کافی نیست و باید اخبار و اطلاعات شفاف را بی واسطه برای همه آحاد جامعه مطرح کنیم.
براساس این گزارش، هجدهمین جلسه شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی مجموعه های اقتصادی کشور امروز به میزبانی بیمه مرکزی در محل برج بیمه برگزار شد.