کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان به تصویب رسید

يکشنبه،۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز این کمیسیون کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان به تصویب رسید.

کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان به تصویب رسید

صدیف بدری در تشریح نتایج نشست کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مسئولان مربوطه از جمله معاون امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی، معاونان وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست ماده 4 طرح مذکور بررسی و به تصویب رسید که طبق آن ماده، ترکیب شورای انتظامی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی مشخص و تعیین شد.
وی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون پیش فروش ساختمان در سال 89 تصویب شد، اما متاسفانه به علت وجود برخی مشکلات در حوزه اجرایی، عملیاتی نشد از این رو اصلاح آن برای رفع ابهامات و تناقضات قانونی از جمله مالکیت تدریجی، صدور سند قطعی بدون طی مراحل قانونی، شناسنامه فنی و اجرایی و تأخیر موجه و غیرمجوز و پرداخت خسارت از سوی فروشنده، حق فسح قرداد از سوی خریدار بسیار ضروری بود.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در نشست امروز کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید البته مقرر شد که کمیته مشترک و ویژه ای متشکل از اعضای کمیسیون عمران و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای بررسی این طرح تشکیل شود.