ساخت ابزار پوشیدنی برای رشد مجدد مو

دوشنبه،۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

محققان انجمن شیمی آمریکا یک ابزار پوشیدنی جدید ساختند که موجب افزایش سرعت رشد مجدد مو می‌شود.

ساخت ابزار پوشیدنی برای رشد مجدد مو

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، پیش از این مطالعاتی انجام گرفته بود که نشان می‌داد تحریک پوست با استفاده از لیزر می تواند منجر به رشد مجدد مو شود، اما تجهیزات موردنیاز برای انجام این کار حجیم بوده و نیاز به انرژی زیادی دارد.
اکنون محققان یک ابزار پوشیدنی انعطاف پذیر ساختند که از یک مجموعه میکرو ال ای دی تشکیل شده است. این مجموعه که شامل 900 میکرو ال ای دی با نور قرمز است، روی یک تراشه با ابعادی کوچکتر از یک تمبر پستی با ضخامت 20 میکرومتر قرار گرفته است. توان مصرفی این ابزار تقریبا 1000 برابر کمتر از لیزرهای نوردرمانی است و انرژی آن موجب آسیب گرمایی به پوست انسان نمی شود. 
محققان این ابزار را برای رشد مجدد مو روی پشت موش ها مورد آزمایش قرار دادند و مشخص شد رشد مجدد موهای موش هایی که روزانه 15 دقیقه و به مدت 20 روز با استفاده از این ابزار تحت درمان قرار می گیرند در مقایسه با سایر موش ها سریع تر است. 
ریزش مو میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است و سالانه حدود 35 میلیون مرد و 21 میلیون زن در جهان دچار این عارضه می شوند. ریزش مو ممکن است در اثر وراثت، تغییرات هورمونی، ابتلا به بیماری ها، مصرف برخی از داروها و عواملی از این دست باشد
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است.