نمایندگان نجومی‌بگیر اطلاعیه می‌دهند

دوشنبه،۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

نمایندگانی که از وزارت نفت حقوق نجومی‌ دریافت می‌کردند، قرار است به‌زودی درباره حواشی مطرح در این خصوص بیانیه‌ای صادر کنند.

نمایندگان نجومی‌بگیر اطلاعیه می‌دهند

ماجرا از آنجا آغاز شد که هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه نسبت به انتقال برخی نمایندگان مجلس به وزارت نفت اعتراض کرد. او در توییتر خود نوشت: «در چند ماه گذشته، باز تعدادی از نمایند‌ه‌های فعلی، نه ادوار، به وزارت نفت منتقل شده‌اند و حقوق آن‌ها ٣٠٠ تا ٥٠٠ درصد افزایش یافته، در حالی که موکلان بیکار و افسرده و دانشجویان نفت رها شده‌(اند)؛ امیدوارم هیأت رئیسه که قبلاً انکار کرده بودند، اقدامی‌ کنند.»

پس از این افشاگری، وزارت نفت در اطلاعیه‌ای دست به افشاگری علیه خادمی دست زد و اعلام کرد این نماینده مجلس از وزارت نفت حقوق کلان دریافت می‌کند. در اطلاعیه وزارت نفت علیه نماینده ایذه آمده بود:«بالاترین رقم پرداختی ناخالص به نمایندگانی که کارمند نفت محسوب می‌شوند، مربوط به جناب آقای هدایت‌الله خادمی، نماینده مدعی است که آخرین رقم دریافتی ناخالص ایشان بالغ‌بر 27 میلیون تومان در ماه بوده است. با وجود اینکه آقای خادمی خود بالاترین حقوق را میان نمایندگان محترم مجلس دریافت کرده، حتی در مورد خود ایشان نیز ذکر ارقام 300 تا 500 درصد اضافه دریافت حقوق، اغراق‌آمیز است، چه رسد به دیگر افراد.» وزارت نفت به این افشاگری بسنده نکرده و افزود: «ایشان (خادمی) از یکم مهرماه سال 1387 از یک واحد مسکونی متعلق به شرکت نفت در برج 'آ اس پ' تهران به وسعت 290 مترمربع به‌عنوان خانه سازمانی استفاده می‌کرد که پس از فشار و اصرار وزارت نفت، سرانجام در یکم اسفندماه 1396 این واحد سازمانی را پس از قریب به 10 سال تخلیه می‌کند.»

وزارت نفت در ادامه اطلاعیه خود که در پاسخ به نماینده ایذه منتشر کرده بود درباره دیگر نمایندگانی که از وزارت نفت حقوق دریافت می‌کنند گفته بود: «از آغاز تشکیل دولت یازدهم در نیمه سال 1392 تاکنون فقط هشت نفر از نمایندگان شامل نمایندگان ادوار به این وزارتخانه انتقال یافته‌اند که 6 نفر از ایشان اکنون به‌عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند.»

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا، فردی بود که نام سه نماینده، از 6 نماینده‌ای را که از وزارت نفت حقوق نجومی دریافت می‌کنند، منتشر کرد. او در توییتر خود نوشت: ‏غیرازآقای هدایت‌الله خادمی با حقوق 27میلیونی، ظاهراً آقایان ‎بهروز نعمتی، علی ادیانی و محسن بیگلری نمایندگان تهران، قائم‌شهر و سقز، از وزارت نفت حقوق بالای 20میلیون می‌گیرند.

محسن بیگلری، نماینده سقز در گفت‌و‌گو با ایرناپلاس حاضر به ارائه توضیحات درباره حقوق دریافتی‌اش از وزارت نفت نشد، اما اعلام کرد که به همراه بهروز نعمتی و دیگر نمایندگانی که نام آنان منتشر شده است بیانیه صادر خواهند کرد.

منبع: ایرنا