هشدار: توفان حاره‌ای اقیانوس هند فردا به جنوب ایران می‌رسد

يکشنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان حاره ای در شمال اقیانوس هند تا 24 ساعت آینده تشکیل می شود و فعالیت های دریایی در محدوده وسیعی از این منطقه را مختل می کند.

هشدار: توفان حاره‌ای اقیانوس هند فردا به جنوب ایران می‌رسد

علی ملاشاهی اظهار داشت: از دیشب یک« depression » یا آشفتگی دریایی در شمال اقیانوس هند و در محدوده عرض 10 درجه شکل گرفته و اکنون در موقعیت جغرافیایی 12 درجه شمالی و 65.4 شرقی قرار دارد و تا ساعات آینده این آشفتگی عمیق تر می شود.
وی ادامه داد: اینdepression هم اکنون در فاصله 900 کیلومتری از جنوب شرق جزایر سوکاترای یمن و 1290 کیلومتری جنوب شرقی صلاح الله عمان قرار دارد و سرعت وزش بادهای ناشی از آن در حال افزایش و مسیر حرکت آن نیز به سمت شمال غربی است.
ملاشاهی با بیان اینکه این توفان حاره ای دریا را به شدت مواج می کند، افزود: توصیه می شود فعالان دریایی و صیادان فراساحل جنوب کشور از تردد در محدوده متأثر از فعالیت این طوفان خودداری کنند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد شدید، مواج شدن دریا و بارش های سنگین از جمله پیامدهای این توفان حاره ای است به نحوی که بر اساس خروجی مدل ها طی روزهای آینده سرعت وزش باد این توفان به 135 کیلومتر بر ساعت می رسد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود آشفتگی دریایی در بامداد فردا به توفان حاره ای تبدیل شود، گفت: بر اساس خروجی مدل ها و ثبیت آنها احتمال دارد بارش های ناشی از این توفان بخشی های جنوبی سیستان و بلوچستان را نیز فرا گیرد.