نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد

سه شنبه،۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با استعفای نیکی هیلی سفیر آمریکا موافقت کرد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد

مشخص نیست که دولت ترامپ، او را مجبور به استعفا کرده است یا نه؟ بر اساس گزارش های رسانه های آمریکایی، ترامپ با استعفای هیلی موافقت کرده است.
وی در توضیح این استعفا گفته است، هیلی می خواست مدتی استراحت کند.

دو مقام مطلع از این موضوع گفته اند که رئیس جمهوری آمریکا با درخواست استعفای هیلی موافقت کرده، اما هنوز مشخص نیست که وی چه زمانی منصب خود را تحویل می دهد. 
هیلی، فرماندار سابق جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی، در سال 2017 تنها چهار روز پس از به قدرت رسیدن ترامپ، به دولت وی پیوست. گفته شده است که وی هفته گذشته در کاخ سفید با ترامپ در مورد کناره گیری گفت و گو کرده است. 
هیلی صبح روز سه شنبه از کنار خبرنگاران در کاخ سفید عبور کرد، اما هیچ توضیحی در مورد این مساله نداد. 
ترامپ نیز در توییتی، هیلی را دوست خود نامید و گفت که قصد دارد ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت آمریکا، خبر مهمی را اعلام کند. 
شبکه خبری ام اس ان بی سی نیز در توییتی نوشت: ترامپ در نشستی در دفتر کار خود اعلام کرد که هیلی قصد دارد تا پایان سال جاری سمت خود را ترک کند و همچنین هیلی را فردی بسیار خاص برای خود توصیف کرد. 
از سویی مساله استفاده هیلی از هواپیماهای شخصی تجار کارولینای جنوبی، مباحثی بر سر زبان ها انداخته است و یک گروه ناظر در واشنگتن خواستار تحقیقات فدرال در مورد این مساله شده اند. 
این گروه یادآور شد که هیلی قیمت واقعی این پروازها را در گزارش مالی سالانه اش به مقام های فدرال آمریکا، به میزان ده ها هزار دلار کمتر از ارزش واقعی آنها اعلام کرده است. 
با این حال، هیلی گفته است که این تجار جملگی دوستان شخصی اش بوده اند، از این رو؛ از مقررات فدرال در ارتباط با پذیرش پرواز با هواپیماهای شخصی مستثنی می شوند. 
هیلی در منصب سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، لحنی منتقد و صریح در مورد مسائل سیاسی مهم از جمله مساله ایران و کره شمالی داشت.