منطقه آزاد کیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

پنج شنبه،۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری(UNWTO)، وابسته به سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

منطقه آزاد کیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا قائدیان معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر گفت: عضویت این منطقه به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ 31 اکتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید. 
عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی ارزشمند است که ضمن ایجاد فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امکان دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیک جهانی را نیز فراهم می کند. 
سازمان جهانی گردشگری به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسؤلیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر جهان به عهده دارد. 
اعضای سازمان جهانی گردشگری شامل 156 کشور بعنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخشهای خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری است. 
به گفته علیرضا قائدیان عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مجموعه ای متشکل از خطوط هوایی، دریایی، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و غیره می تواند رهآورد بسیاری در عرصه بین الملل به همراه داشته باشد. 
وی توضیح داد: استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری کلیه کشورهای عضو، بهره مندی از کمک های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به کتابخانه الکترونیک و تبادل تجربیات موفق با کلیه اعضاء وابسته آن سازمان از دیگرمزیتهای عضویت در سازمان جهانی گردشگری است. 
قائدیان اضافه کرد: بر اساس راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی انجام شد و پس از مکاتبات و ارسال اسناد و مدارک مرتبط، و تائید دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد. 
معاون گردشگری منطقه آزاد کیش توضیح داد در نشست مذکور پس از بررسی سوابق و اسناد هر یک از کاندیداهای عضویت، موضوع به رای گیری گذاشته شد و عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با رای قاطع کلیه اعضا به تصویب نهایی رسید. 
جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری با 91 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 37 هزار جمعیت در 18 کیلومتری استان هرمزگان و در میان آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است.