شریعتمداری برای استعفای چند شغله‌ها ضرب‌الاجل تعیین کرد

سه شنبه،۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

وزیر کار به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور دستور داد، چند شغله‌ها تا هفت روز آینده استعفای مکتوب خود را اعلام کنند.

شریعتمداری برای استعفای چند شغله‌ها ضرب‌الاجل تعیین کرد

در این نامه خطاب به رئیسان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، «بی‌شک یکی از مطالبات جدی مردم، اجرای صحیح، دقیق و بدون تبعیض قوانین است. بر این اساس ضرورت دارد ماده(241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که تاکید می‌دارد «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت و نهاد‌ها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره منصوب گردد» با حساسیت و جدیت اجرایی شود. 
«لذا لازم است افرادی که مدیرعامل و یا هیات مدیره شرکت‌های تابعه بوده و مشمول قانون فوق‌الذکر نیز هستند در راستای اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت هفت روز کاری استعفای خود را به صورت مکتوب به مسئول ذیربط اعلام و تصویر آن به حوزه وزارتی این وازتخانه و دبیرخانه هیات امنا ارسال کنند.» 
براساس تاکید محمد شریعتمداری، مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه (دستور) برعهده بالا‌ترین مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی است.
بر اساس این گزارش، «محمد شریعتمداری» که پنجم آبان برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت وعده داده بود نام همه اعضای هیات مدیره شرکت های تابع این وزارتخانه از جمله شستا و صندوق های بازنشستگی را با هدف شفاف سازی منتشر می کند.
اسامی این اعضای هیات مدیره در تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده است. این فهرست شامل 1200 نفر می‌شود که در حدود 550 شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.