بورس هزار واحد رشد کرد

سه شنبه،۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

شاخص بورس امروز با رشد یک هزار پله ای در جایگاه 183 هزار و 212 واحدی ایستاد.

بورس هزار واحد رشد کرد

در معاملات امروز سه میلیارد و 307 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و 747 میلیارد ریال در 180 هزار و 760 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 291 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 192 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 135 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور یک هزار و 92 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 656 واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 382 واحد رشد کرد.
در معاملات امروز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، وتجارت (بانک تجارت) و پارسان (نفت وگاز پارسیان) بیشترین تاثیر مثبت و رمپنا (مپنا) و جم (جم) بالاترین فشار منفی را داشتند.

صنایع جذاب بورسی

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه یک میلیارد و 69 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 709 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش 872 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 581 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش 579 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.
گروه اطلاعات و ارتباطات نیز با معاملاتی به ارزش 403 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

رشد فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز هفت واحد بالا رفت و در جایگاه یک هزار و 993 واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بیش از 841 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 115 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، شاوان (پالایش نفت لاوان)، شراز (پالایش نفت شیراز) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت و مارون (پتروشیمی مارون) بالاترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت.