واردات گوشی تلفن همراه در قالب کالای ملوانی آزاد شد

يکشنبه،۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: واردات 100 قلم کالا از جمله گوشی تلفن همراه و تبلت درقالب کالای همراه ملوان به کشور آزاد شد.

واردات گوشی تلفن همراه در قالب کالای ملوانی آزاد شد

عبدالله هندیانی در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این واردات این کالاها ممنوع بود که براساس اعلام هیات دولت، ممنوعیت واردات 100 قلم از مجموع هزار و 309 قلم وزارت صمت برطرف شده است. 
وی بیان کرد: با آزاد شدن واردات این 100 قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان ظرفیت خوبی برای استان بوشهر ایجاد شده که از جمله آنها می توان به واردات گوشی تلفن همراه، تبلت، لوازم یدکی خودرو، لوازم و ماشین آلات کشارزی اشاره کرد. 
هندیانی یادآور شد: این فرصت خوبی برای ملوانان بوشهری است تا از معافیت های ملوانی 150 میلیون ریالی خود در هر سفر استفاده کنند. 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم است، این ظرفیتی برای استان بوشهر است تا کالاهای مورد نیاز استان و حتی کشور را از همین طریق وارد کند. 
هندیانی یادآور شد: دستورات خوبی نیز در این ارتباط توسط استاندار بوشهر ابلاغ شده که باید اطلاع رسانی به جامعه هدف صورت گیرد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به این که رئیس جمهوری به تازگی شیوه نامه جا به جایی، نگهداری و حمل دام به استان ها را ابلاغ کرده اند برای توجیه شیوه اجرایی اعلام شده امروز نشستی با مسئولان ذیربط در استان بوشهر برگزار شد. 
هندیانی گفت: در این زمینه از جهاد کشاورزی، سازمان های تعزیرات و دامپزشکی، اموال تملیکی و راهداری خواسته شد برای اجرای هرچه بهتراین شیوه نامه اقدام های لازم را انجام دهند. 
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه بوشهر جزو استان های اولویت دار این طرح است، امروز با دستورهای خوب استاندار این استان مقرر شد از همه ظرفیت های استان در این زمینه استفاده شود. 
وی تاکید کرد: دامدارانی که در استان فعالیت دارند باید برای گرفتن پلاک دام های خود مراجعه کنند تا بدون هیچگونه محدودیتی جابه جایی دام ها در استان و حتی سایر استان ها را انجام دهند.