بهای جهانی نفت کاهش یافت

چهارشنبه،۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، امروز چهارشنبه بهای هر بشکه نفت برنت با 33 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی روز قبل به 74 دلار و 18 سنت رسید.

بهای جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش رویترز، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 41 سنت کاهش درمقایسه با روز گذشته به 65 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید. 
این گزارش نشان می دهد در پی اعلام آژانس بین المللی انرژی مبنی بر اینکه عرضه کافی در بازار نفت وجود دارد و اینکه ظرفیت تولید ذخیره در جهان همچنان در سطح مناسبی است، بهای نفت که به بالاترین رقم های سال 2019 رسیده بود امروز با کاهش مواجه شد. 
قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال 2019 ایستاد. 
بهای معاملات نفت برنت با نیم درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه، به 74 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید در حالی که در این روز تا مرز 74 دلار و 52 سنت پیش رفته بود.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با نیم درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به 65 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید.
آمریکا روز دوشنبه از خریداران نفت ایران خواست خریدهای خود را تا اول ماه مه متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌ها مواجه خواهد شد و به شش ماه معافیت‌هایی که به مشتریان بزرگ نفت ایران اجازه داده بود به وارداتشان در حجم محدودتر ادامه دهند، پایان داد.