واردات قطعات خودرو از بندرچابهار تسهیل می‌شود

سه شنبه،۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اختصاص ۵۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی دو شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است. همزمان به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری تجهیزات این بندر اضافه می‌شود.

واردات قطعات خودرو از بندرچابهار تسهیل می‌شود

محمدعلی حسن زاده در جلسه هماهنگی واردات قطعات و مواد اولیه شرکت های خودروسازی کشور از طریق بندر چابهار، افزود: مواد اولیه و قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است در آینده از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار جایگاه ویژه و استراتژیکی در کشور دارد، تصریح کرد: اختصاص ۵۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی دو شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، کلید توسعه محور شرق است.

حمزه کشاور، رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی نیز در این نشست با تاکید بر رفع برخی موانع و تعامل شرکت های خودروسازی و گمرک چابهار به منظور سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار، اظهارکرد: در راستای تحقق این مهم باید نسبت به ارائه تسهیلات لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلیت بالای بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا، گفت: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۸.۵ میلیون تن کالا شرایط مطلوبی برای صادرات و واردات کالا دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه استراتژیک به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری به تجهیزات این بندر اضافه شده است.

آقایی با اشاره به استانداردهای بالای بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این بندر قابلیت پذیرش کشتی های اقیانوس پیما را دارد و از نظر پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی ندارد.

در این نشست مقرر شد پس از ارائه مشوق‌ها و کاهش هزینه های تمام شده کالا با هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان های مرتبط نسبت به انتقال بخشی از کالاهای مورد نیاز خودروسازی های کشور اقدام شود.