چین برای کاهش تنش‌های برجام با فرانسه همکاری می‌کند

چهارشنبه،۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد این کشور با تلاش‌های فرانسه برای کاهش تنش‌ها درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی همراه شده است و با پاریس برای تحقق این هدف همکاری می‌کند.

چین برای کاهش تنش‌های برجام با فرانسه همکاری می‌کند

شینهوا روز چهارشنبه در گزارش خود آورده است پس از سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به چین در این هفته و گفت و گوهایش با «وانگ یی» وزیر خارجه چین، پکن تصمیم گرفته است برای کاهش تنش‌ها همکاری نزدیکی با پاریس داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید که در همین راستا وزیر خارجه چین با «امانویل بن» مشاور رییس جمهوری فرانسه در باره این توافق گفت و گو کرده است.

شینهوا خاطر نشان کرد بخشی از گفت و گوهای طرفین درباره برجام بوده است توافقی بسیار مهم که بین قدرت های بزرگ و ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شد و حالا چین و فرانسه برای همکاری مشترک به منظور کاستن از تنش‌ها در ارتباط با این توافق رایزنی کرده‌اند.

این گزارش سفر وزیر خارجه ایران به چین را بسیار مهم ارزیابی کرده و آن را استمرار تلاش های دیپلماتیک برای برون رفت از شرایط موجود دانسته است.

بنا به این گزارش وزارت خارجه چین هم دیدار مقام‌های دو کشور را در پکن مورد اهتمام قرار داده و آورده است که دو کشور به رایزنی‌های خود ادامه خواهند داد.

ظریف روز دوشنبه به منظور دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود وارد پکن شد و روز سه شنبه هم این شهر را به مقصد ژاپن ترک کرد.