ایران و ۱+۴ بر اجرای کامل برجام تاکید کردند

چهارشنبه،۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

وزیران امور خارجه کشورهای امضاکننده برجام در بیانیه پایانی نشست امروز خود در نیویورک باردیگر بر اجرای کامل و موثر برجام تاکید کردند.

ایران و ۱+۴ بر اجرای کامل برجام تاکید کردند

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری بیانیه فوق را قرائت کرد: برجام کماکان بخش اصلی از ساختار جهانی عدم اشاعه است و دستاوردی مهم در دیپلماسی بین المللی است. آنان همچنین بر اهمیت اجرای کامل و موثر برجام به وسیله تمامی طرفها تاکید کردند.

وزیران امور خارجه کشورهای یادشده در این بیانیه بر عزم و اراده خود مبنی بر تداوم تمامی تلاش ها برای حفظ برجام که به نفع همگان است تاکید کردند.

در این نشست که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد ؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا) و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت اجرای برجام در پرتو تحولات اخیر را مورد بررسی قرار دادند.

این نشست، در چارچوب نشست های رسمی کمیسیون مشترک برجام نبوده و به همین سبب، جایگزینی برای نشست «کمیسیون مشترک برجام» در سطح وزیران که برگزاری آن در نشست های قبلی کمیسیون مورد توافق و تاکید قرار گرفته بود محسوب نمی شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ، این نشست را " خوب " ارزیابی کرده است .