تشکیل پاویون معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان تهران در کیش اینوکس2019

چهارشنبه،۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

جلسه هماهنگی تشکیل پاویون فرصتهای سرمایه گذاری استان تهران در رویداد کیش اینوکس با حضور مسئولان معاونت جذب سرمایه گذاری استانداری تهران و تعدادی از مدیران و مسئولان سرمایه گذاری دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

تشکیل پاویون معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان تهران در کیش اینوکس2019

این نشست با هدف هماهنگی بین دستگاهها درراستای ارائه هرچه بهتر ظرفیت های سرمایه گذاری استان تهران در رویداد کیش اینوکس و حضور سازمانها و نهادهای دارای طرح و برنامه جهت معرفی فرصتهای سرمایه گذاری برپا گردید.

کامران ملکی سرپرست معاون اداره کل دفترجذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران در این نشست گفت: استان تهران، رتبه نخست فعالیت‎های صنعتی، خدماتی و گردشگری در کشور است. این موضوع در کناراهمیت تهران به عنوان پرجمعیت ترین نقطه کشور و مرکزیت نهادهای حاکمیتی، سیاسی و اقتصادی، موضوع لزوم توسعه و رشد کمی و کیفی پیوسته را برجسته و حائز اهمیت نموده است.

وی افزود: با توجه به جایگاه متمایز یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور با عنوان "کیش اینوکس" در بازار پول و سرمایه، در صددیم تا از این فرصت بهره برده و در پیشرفت و تعالی استان تهران موثر باشیم.

به گفته وی، حضور مسئولان و مدیران حوزه سرمایه گذاری شهرداری‎های استان و سایر نهادها و دوایر در نمایشگاه، نشست ها و همایش‎های جانبی، علاوه برتوسعه ارتباطات و بهره مندی از محتوای به روز و علمی در زمینه روش های تامین مالی و بورس محور، زمینه های مذاکره برای فرصت‎های جدید سرمایه گذاری فراهم می گردد.

آریا حمیدیان مدیر برگزاری رویداد کیش اینوکس در این جلسه گفت: ششمین دوره برگزاری این رخداد بزرگ نمایشگاهی در شرایط خاص اقتصادی کشور برگزار می شود. با این حال با استقبال ارکان بازار پول و سرمایه و بنگاهها و شرکتهای مرتبط با اقتصاد، کسب و کار و نهادهای مالی و بورسی، بیش از 80 درصد نمایشگاه توسط شرکتها پذیرش شده است. 30 همایش جانبی و پنل نیز در حوزه محتوا با محوریت موضوعی تامین مالی از طریق بازار سرمایه، معرفی طرح های برتر سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه، نقش و جایگاه مناطق آزاد در اکوسیستم فناوری و نوآوری، روند جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ابعاد منطقه ای و جهانی، توسعه قوانین ملی و بین المللی سرمایه گذاری، گزارش های آنکتاد2019، تبیین استراتژی و سیاستهای کشور در گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای همجوار و همسایه، توسعه توان ملی و ساخت داخل از طریق ابزارهای جدید بازار سرمایه و چندین محور دیگرازبرنامه های محتوایی طراحی شده و مورد توجه علاقمندان، مدیران و کارشناسان است.

وی با استقبال از رویکرد جدید استانداری در حضورمتمرکزوهدفمند دستگاههای اجرایی استان وآشنایی با اهمیت نمایشگاهها به عنوان ابزاربسیار مهم در توسعه بازار گفت: درادوار گذشته ، بیش از 1400 شرکت داخلی و خارجی وحدود 38 هزارمسئول، مدیر، صاحبنظر، فعال بازار، کارشناس و علاقمند به حوزه اقتصادی از این رویداد بازدید داشته اند.

مدیربرگزاری رویداد در ادامه گفت: با توجه به عزم ملی برای هم افزایی و همگرایی و مقابله با فشارهای اقتصادی خارجی، در صورت حضور سازمانها با طرح و برنامه مشخص، دستاوردهایی برای شرکت کنندگان قابل انتظار است و طبعا ادارات وسازمانهای استان تهران با توجه به جدیت قابل مشاهده، می‎توانند به خروجی‎ها و نتایج اثربخشی برسند.

وی در پایان گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران( ایمیدرو)، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بسیاری از بانک‎ها، بیمه ها، صندوق‎های سرمایه گذاری، تامین سرمایه ها، نهادها و سازمانهای دولتی و خصوصی، از حامیان و مشارکت کنندگان در این رویداد هستند.

ششمین رویداد کیش اینوکس از 27 آبان تا 30 آبان در مرکز همایش‎ها و نمایشگاه‎های جزیره کیش برگزار می‎گردد.